Foto: Costfoto / ddp USA / Profimedia

Dok sudije Vrhovnog suda razmatraju budućnost TikTok-a u Sjedinjenim Američkim Državama, sve veći broj američkih korisnika društvenih mreža odgovara prelaskom na neočekivanu alternativu: Xiaohongshu, izuzetno popularnu društvenu mrežu u Kini.

Aplikacija, čije ime u prevodu znači „Mala crvena knjiga“, a koju američki korisnici često nazivaju RedNote, u utorak je zauzela prvo mesto na američkoj verziji Apple App Store-a.

Osnovan 2013. godine, Xiaohongshu je jedna od najvećih društvenih mreža u Kini, sa 300 miliona korisnika, prema istraživačkoj firmi Qian Gua. Opisana kao kineski odgovor na Instagram, aplikacija je posebno popularna za deljenje saveta o putovanjima, šminki i modi. Ipak, dok je dominirala kineskim tržištem, nije stekla značajniju popularnost van kineskog govornog područja — sve do sada.

PROČITAJTE JOŠ:

Zašto je RedNote iznenada postao popularan?

Popularnost ove aplikacije raste širom sveta upravo u nedelji kada bi TikTok mogao da bude zabranjen u SAD.

Prema izveštaju firme Sensor Tower iz San Franciska, preuzimanja aplikacije u SAD su se skoro utrostručila u poslednjih sedam dana u poređenju s prethodnom nedeljom. Rojters je preneo da je za samo dva dana više od 700.000 novih korisnika preuzelo Xiaohongshu, pozivajući se na izvore bliske kompaniji.

Do srede, hešteg “TikTok refugee” sakupio je gotovo 250 miliona pregleda i više od 5,5 miliona komentara. Mnogi američki korisnici ističu da su se pridružili Xiaohongshu kao čin prkosa protiv američke vlade zbog mogućeg ukidanja TikTok-a.

Foto: Costfoto / ddp USA / Profimedia

Kako se Xiaohongshu razlikuje od TikTok-a?

Za početak, Xiaohongshu nije dizajniran za korisnike koji govore engleski, dok TikTok uopšte nije dostupan u Kini.

Ime Xiaohongshu može se smatrati duhovitim osvrtom na crvenokoričnu knjigu citata osnivača Komunističke Kine, Mao Cedunga. Jedna od ključnih karakteristika aplikacije je algoritam koji fokus stavlja na interesovanja korisnika, a ne na ljude koje prate. Mnogi korisnici tvrde da to podstiče originalniji sadržaj i smanjuje dominaciju moćnih influensera.

TikTok, u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, dizajniran je za globalno tržište. TikTok nije dostupan u Kini, gde ga zamenjuje sestrinska aplikacija Douyin, koja služi domaćem tržištu.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar