.

Hrana i lekovi spadaju u većini zemalja na svetu u nepohodne namirnice, pa su uglavnom prodavnice, supermarketi i apoteke nastavili da rad i pored pandemije korona virusa.

Većina tržnih centara, prodavnica, restorana, pa i javni prevoz, u svetu je zatvoreno, a rade samo neophodne službe.

BBC je napravio malo istraživanje, pa je tako došao do neobičnih podataka šta se to u nekim zemljama smatra „neophodnim za život“.

Ne kaže se uzalud ni „koliko ljudi – toliko ćudi“, a ni da se „o ukusima ne treba raspravljati“, jer šta je to ono najbitnije za preživljavanje, razlikuje se od kulture do kulture.

U Parizu, na Šanzelizeu, u trenutku kada su u Francuskoj na snazi restriktivne mere, otvorena je jedino prodavnica čokolade. Očigledno je, kaže novinar BBC-ja Hju Šofild, da je Francuzima čokolada namirnica bez koje se ne može.

„Iako je sve zatvoreno, u Francuskoj, na zadovoljstvo svih građana, pekare, prodavnice mlečnih proizvoda i sireva, ali i vina i dalje rade,“ rekao je dopisnik BBC-ja iz Pariza. To što mogu da kupe omiljeno vino, sir ili čokoladu, Francuzima čuva, makar i prividno, način života na koji su navikli.

U SAD, izveštava dopisnica Rita Prasad, nakon što su dobili dozvolu Trampove administracije, nastavile su da rade prodavnice oružja i zabeležile rekord u prodaji. U Americi je, u državama u kojima je marihuana legalna (kao u Kolaradu, na primer), povećana i prodaja kako one u medicinske svrhe, tako i one za uživanje.

Restorani, klubovi, barovi i pabovi su u Australiji zatvoreni, ali su prodavnice pića dobile dozvolu za rad. Piće možete da kupite ali morate da ga pijete kod kuće. Interesantno je i da su neke prodavnice dečjih igračaka otvorene, ali u njima može da boravi ograničeni broj prodavaca.

„Pitate se zašto su baš prodavnice igračaka nužne? Premijer Skot Morison je izjavio da su on i njegova supruga morali da kupe deci gomilu slagalica i društvenih igara jer su znali da će idućih nekoliko meseci njihove svakodnevne navike morati da budu izmenjene“, objasnila je dopisnica BBC-ija iz Australije Šaima Kalil.

Na Filipinima, izveštava dopisnik Hauard Džonson, javni transport je zabranjen, ali i tu postoje izuzeci. Naime, u nekoliko gradova dozvoljeno je, prvenstveno zdravstvenim radnicima koji dolaze i dolaze s posla, da koriste popularno filipinsko prevozno sredstvo koje zovu tricikl, a nalik je Betmenovom i Robinovom motociklu.

U Indiji ne saobraćaju vozovi koji dnevno prevezu i više od 20 miliona ljudi i ključni su za život velikog broja ljudi, među kojima su mnogi ostali zarobljeni u mestima u kojima su se zatekli, a sad vlada mora da se pobrine za njih. Ali, ono što je vlada Indije smatrala da je nepohodno za život jeste rad IT sektora koji omogućava normalno funkcionisanje komunikacija, novčanih transakcija i rad vlasti, napomenula je dopisnica iz Mumbaja Jogita Limej.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar