Stručnjaci za vazduhoplovnu bezbednost su izjavili da bi vlasti aerodroma u Južnoj Koreji trebalo da odgovaraju za betonski zid s kojim se sudario avion, što je rezultiralo smrću 179 ljudi.
Vodeći stručnjak za vazduhoplovnu bezbednost Dejvid Lirmaunt rekao je za Skaj Njuz da je sudar sa zidom, koji je podržavao sistem za navođenje na kraju piste, bio „ključni trenutak“ katastrofe u Južnoj Koreji.
„Ne samo da ne postoji opravdanje (za njegovo prisustvo), već mislim da je gotovo kriminalno da se on tamo nalazi,“ rekao je Lirmaunt.
Svedoci su izvestili da su videli veliki broj ptica oko piste neposredno pre nesreće, a kontrolni toranj je upozorio pilota na mogućnost sudara s pticama. Minut kasnije avion je poslao signal za pomoć.
Kada je avion sleteo iz drugog pokušaja u 9:03 ujutro, njegov stajni trap nije bio spušten.
Lirmaunt veruje da su ljudi na letu imali dobre šanse za preživljavanje kada je pilot uspeo da spusti avion na zemlju uprkos velikoj brzini.
„Pilot ga je savršeno spustio s obzirom na okolnosti, išli su vrlo brzo, ali avion je ostao netaknut dok je klizio po zemlji,“ rekao je Lirmaunt.
Kada je stigao do kraja aerodroma i udario u zid, avion je skoro trenutno bio uništen.
„Takva struktura ne bi smela biti tamo,“ rekao je.
„To je strašno. To je neverovatno strašno.“
Međunarodni aerodrom Muan otvoren je 2007. godine i postao je zauzet regionalni centar na jugu zemlje. Njime upravlja državna kompanija „Korea Airports Corporation“.
Satelitske mape pokazuju da je betonska struktura stajala na južnom kraju piste blizu ograde perimetra dugi niz godina.
Ona podržava sistem za instrumentalno sletanje koji pomaže pilotima da sleću noću ili kada je vidljivost slaba.
Na većini aerodroma ti sistemi su postavljeni na strukture koje se mogu srušiti.
„Da se tvrdi objekat nalazi oko 200m ili manje u produžetku piste, nikada nisam video ništa slično ovome nigde pre,“ dodao je Lirmaunt.
Da avion nije udario u zid, sugeriše da bi prošao kroz ogradu perimetra, prešao preko puta i verovatno se zaustavio u susednom polju.
„Bilo je dovoljno prostora da se avion uspori, zaustavi. Mislim da bi svi bili živi… piloti bi možda pretrpeli neku štetu prolazeći kroz sigurnosnu ogradu ili nešto slično“, .
Drugi stručnjak za vazduhoplovstvo Sali Getin rekla je da deli zabrinutost u vezi sa lokacijom zida, ali se ne slaže da bi svi preživeli.
Getin je rekla da je avion „izgledao kao da održava brzinu, tako da bi čak i da je bilo više prostora na kraju piste moglo završiti katastrofalno“.
Zamenik ministra saobraćaja Džo Džong Van rekao je da dužina piste od 2.800 m nije bila faktor koji je doprineo nesreći i naglasio da su zidovi na krajevima izgrađeni prema industrijskim standardima.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare