Kompanija "Boing" nepropisno je trenirala probne pilote tokom ponovne sertifikacije modela "737-maks" i zajedno sa Federalnom upravom za vazduhoplovstvo (FAA) pokušala da prikrije važne informacije o tragedijama na letovima ovih aviona nakon kojih su prizemljeni, navodi se u izveštaju američkog Senata.
Komitet za trgovinu Senata SAD pokrenuo je istragu o testiranju ključnog automatizovanog sistema bezbednosti, poznatog kao MCAS, tokom ove godine, koji je povezan sa dve avionske nesreće na letovima 737-maks u Indoneziji i Etiopiji.
Komitet je u izveštaju od petka zaključio da su Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) i zvaničnici Boinga“ „uspostavili unapred utvrđeni ishod testa da bi potvrdili pretpostavku da je ljudski faktor povezan sa vremenom reakcije pilota“, navodi BBC.
Boing se igrao ruskog ruleta sa životima ljudi, zvaničnici kompanije nepropisno su trenirali test pilote u simulaciji MCAS, suprotno protokolu testiranja, tvrdi se u izveštaju.
Istražitelji su izneli sumnje i da FAA i „Boing“ pokušavaju da prikriju važne informacije koje su mogle doprineti tragedijama na avionima „737-maks“.
Iz kompanije Boing je saopšteno da su navode odbora shvatili „ozbiljno“ i da će ih „u potpunosti preispitati“, a FAA je u petak negirala svoju odgovornost i saoptila da „pažljivo razmatra dokument, za koji tvdi da sadrži brojne neutemeljene navode“.
Test sistema sproveden je u okviru napora FAA da se obezbedi da ovi avioni mogu ponovo bezbedno da lete. Test je napravljen da pokaže koliko brzo piloti mogu da reaguju na neispravan softver.
U novembru je FAA odobrila povratak modela „737-maks“ u aviosaobraćaj i letovi su nastavljeni. Amerikan Erlajns je najavio da će komercijalni letovi u SAD na tom tipu aviona biti obnovljeni 29. decembra.
Avioni Boing 737 Maks prizemljeni su širom sveta u martu 2019. godine posle dve odvojene nesreće ovih modela, u kojima je poginulo ukupno 346 putnika i članova posade.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare