Foto: Shutterstock

U poslednje vreme na letovima u različitim delovima sveta došlo je do jakih turbulencija. Najsvežiji primer jeste let iz Londona za Singapur, kada je avion Boing 777 naleteo na izrazito jake turbulencije koje su putnike i predmete "bacali" po kabini. Jedan od njih je preminuo, a na desetine ljudi je povređeno. Evo kako i zašto dolazi to ovako jakih turbulencija.

Avion marke Boing 777 u vlasništvu kompanije „Singapur Airlinens“ leteo je iz Londona za Singapur 21. maja.

Otkazani letovi na aerodromu Foto:Tanjug/AP Photo/Michael Probst

Incident je dospeo na naslovne strane širom sveta, izazvavši zabrinutost oko bezbednosti avio-kompanija i da li bi turbulencija mogla postati sve veća pretnja vazduhoplovstvu.

Let SK321, koji je prevozio 211 putnika i 18 članova posade, prinudno je sleteo u Bangkok, gde su putnici prebačeni u bolnicu, piše Njuzvik.

Neki putnici su završili sa povredama koje su im promenile život, dok je Britanac (73) preminuo od srčanog udara pre nego što je avion sleteo.

U preliminarnom izveštaju koji je objavljen 29. maja utvrđeno je da se za manje od sekunde avion spustio za 178 stopa, što je skoro kao visina italijanskog Krivog tornja u Pizi.

Foto:shutterstock

Upravo iz te činjenice proizilazi pretpostavka da je ta visina letelice najverovatnije dovela do toga da putnici nisu bili vezani pojasevima.

Ekstremne turbulencije su retke, posebno one koje dovode do smrti ili ozbiljnih povreda putnika.

Kako dolazi do turbulencija?

Većina turbulencija se dešava u oblacima sa uzlaznim i silaznim vetrom, kaže Sajmon King iz BBC vremenske prognoze i bivši oficir Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva.

Većina turbulencija će biti osrednje jake, ali u većim oblacima, poput kumulonimbusa, haotična kretanja mogu izazvati jače, ponekad i turbulencije sa ozbiljnim posledicama.

Još jedan primer posledica usled jakih turbulencija dogodio se u martu.  Let „LATAM Airlinesa“ iz Sidneja za Okland, Novi Zeland, takođe je doživeo ozbiljne turbulencije, pri čemu je 50 putnika završilo na lekarskom pregledu, a 12 osoba je prevezeno u bolnicu po sletanju. Jedna osoba zadobila je teške povrede.

Upravo su zbog broja ozbiljnih incidenata u tako kratkom vremenskom periodu pokrenuta brojna pitanja.

PROČITAJTE JOŠ:

Jedno od glavnih pitanja bilo je u vezi sa turbulencijama koje su uobičajene na komercijalnim letovima, kao i zašto se teški slučajevi češće prijavljuju. Činjenica je da su jake turbulencije retke, kao i da su smrtni slučajevi usled turbulencije izuzetak, a ne pravilo. Obično se dešavaju zbog srčanog zastoja, što je i bio slučaj na letu iz Londona za Singapur.

Situacija koja se dogodila na tom letu, kada je povređeno oko 30 putnika, dešava se jednom u 1.000 slučajeva.

Drugi, manji incidenti su, pak, češći.

Manje od dve nedelje nakon incidenta u avionu „Singapur Airlines“, let na putu za Dablin iz Dohe, u Kataru, ušao je jake turbulencije, u kojima je povređeno šest putnika i šest članova posade.

U saopštenju „Qatar Airways“ navodi se da su povrede koje su putnici i posada zadobili lakšeg karaktera.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar