Projekat za drastične promene koje su planirane za Milano, odmah po izlasku iz karanitna, predstaviće ovaj grad u novom svetlu. Akcenat koji će biti na smanjenju vozila i zaštiti životne sredine nije prošao neopaženo ni kod najpoznatije aktivistkinje, mlade Šveđanke Grete Tunberg, koja je ovaj program pohvalila na svom Tviter nalogu, prenoseći tekst iz britanskog lista Gardijan.
„Milano će uvesti jedan od najambicioznijih programa u Evropi: ulični prostor za automobile od sada će služiti za vožnju biciklom i šetanje, kao odgovor na krizu izazvanu koronavirusom“, napisala je Greta Tunberg.
Reč je o projektu „Strade aperte“ (Otvorene ulice) grada Milana sa gradonačelnikom Đuzepom Salom na čelu.
Naime, osim što užurbano rade na tome kako će izgledati faza 2: drugačije radno vreme kancelarija, prodavnica, škola i firmi, kancelarija gradonačelnika radi i na tome kako će izgledati gradski prevoz i kako će u njemu biti moguće držati distancu.
Gradonačelnik je u izjavi za dnevni list Korijere dela sera istakao da će se povećati zone predviđene za pešake i biciklističke staze. Radi se o privremenim biciklističkim stazama koje nisu previše skupe za Grad i na kojima će brzina biti ograničena na 30 kilometara na sat.
„Doći će do velikih promena u samom startu, ulazak u metro će biti ograničen tako što će postojati aparat koji će brojati ljude na ulazu, u tramvajima i metroima će biti iscrtani krugovi u kojima će stajati ljudi, a odlučili smo i da smanjimo kapacitet prevoza putnika u špicu za 30 odsto“, naveo je gradonačelnik Milana.
Ističe da će na taj način ljudi biti prinuđeni da koriste više vozila, ali da baš zato rade na tome da imaju što više biciklističkih staza.
„Gledaćemo da neke ulice budu namenjene samo za bicikle i pešake“, rekao je gradonačelnik i dodao da će radovi početi prvih dana maja, a završiti se krajem leta, kada bi trebalo da bude otvoreno 35 kilometara biciklističkih staza i kada bi trebalo da budu prošireni trotoari na poznatom Korzu „Buenos Ajres“.
Takođe će se nastaviti radovi na metrou 4, a radi se i na produžetku linija metroa 1 i M5.
Iz kancelarije gradonačelnika poručuju da će Milano biti potpuno drugačiji, da se radi o jednoj drugačijoj realnosti i da će gradovi koji su tako postupili imati prednost kasnije kada se sve završi, a Milano želi da bude prvi u toj kategoriji.
Naime, Greta Tunberg hvali Milano kao grad sa najambicioznijim planom na evropskom nivou podsećajući da je Lombardija jedna od najzagađenijih zona Evrope, kao i region koji je najviše pogođen epidemijom koronavirusa.
Ona podseća da se tokom karantina zagađenost znatno smanjila. Bepe Sala će predvoditi svetske gradonačelnike u „Global mayors CoViD-19 recovery task force“ mreže „C40 cities“.
Ta međunarodna mreža će služiti i za ubrzavanje ekonomskog oporavka od krize izazvane epidemijom uz podelu znanja i iskustava ne bi li svi zajedno prebrodili ovu zdravstvenu krizu.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare