Opera Sankta

Osamnaest posetilaca Štutgartske državne opere zatražilo je medicinsku pomoć zbog teške mučnine tokom vikenda, nakon što su prisustvovali predstavi koja je uključivala probadanje oštricom, nesimulirani seksualni odnos i obilne količine lažne i prave krvi.

„U subotu smo imali osam, a u nedelju deset ljudi kojima je naša služba za posetioce morala da pruži pomoć,“ rekao je portparol opere, Sebastijan Ebling, o dve izvedbe predstave Sankta (Sancta), dela austrijske koreografkinje Florentine Holcinger. U tri slučaja pozvan je lekar, dodao je.

Holcinger (38) je poznata po slobodnim performansima koji brišu granicu između plesnog teatra i vodvilja. Njena potpuno ženska postava obično nastupa delimično ili potpuno naga, a prethodne predstave uključivale su gutanje mačeva, tetoviranje, masturbaciju i akciono slikanje krvlju i svežim izmetom.

Sankta, prva Holcingerina opera, premijerno je izvedena u pozorištu u Meklenburgu u Šverinu u maju, i bazirana je na ekspresionističkoj operi Sancta Susanna Paula Hindemita iz 1920-ih, koja ima svoju istoriju kontroverzi, piše Gardijan.

Hindemitova originalna opera govori o mladoj monahinji koja, uzbuđena pričom koju je ispričala jedna od starijih žena u manastiru, gazi na oltar naga i kida pokrov sa torza Hrista. Susret sa velikim paukom navodi je da se pokaje za svoje postupke i moli ostale monahinje da je zazidaju živu.

Predstava je prvobitno trebala da bude premijerno izvedena u Štutgartskoj državnoj operi 1921. godine, ali je stavljena na repertoar tek 1922. nakon protesta protiv njenog navodno bogohulnog sadržaja.

Verzija koja je uznemirila publiku u Štutgartu ove godine zamenila je originalnu muzičku izvedbu sa golim monahinjama koje se kotrljaju na rolšuama po pokretnoj polu-cevnoj rampi u centru scene, zidom razapetih nagih tela i sveštenicom lezbijkom koja drži misu.

Nakon što je Holcinger donela Sanktu u rodnu Beč u junu, biskupi iz Salcburga i Inzbruka kritikovali su je kao „karikaturu svete mise“ i rekli da je uvreda za veru.

Austrijska umetnica je prethodno sugerisala da njena opera nije osmišljena da ismeva crkvu, već da istražuje paralele između konzervativne institucije s jedne strane i BDSM subkulture s druge strane.

U opisu predstave na zvaničnom portalu pozorišta, publika je upozorena da će u predstavi biti eksplicitni seksualni činovi, kao i slike i opisi (seksualnog) nasilja, krvi, probadanja, …

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare