Foto:shutterstock

Vozač Micubišija koji je u noći na subotu 6. januara izazvao stravičnu nesreću na putu A1 u Hrvatskoj državljanin je Moldavije, i sam teško stradao u toj nesreći, te je on i formalni osumnjičeni. To nije jedini zaključak odnosno novost do koje su došli istražitelji ovoga slučaja. Takođe je utvrđeno da su svi putnici koje je prevozio u terencu mađarskih registracija Egipćani, njih dvanaestorica su se nagurala na preostalih šest sedišta. Osoba iz tog automobila koja je podlegla povredama na licu mesta je takođe migrant.

Stradali Egipćanin, ali i svi ostali koji su se našli u automobilu smrti mladi su momci, mahom maloletnici. Vozač je takođe mlad čovek, desetak godina stariji od njih. Oni su u početku odbijali bilo kakvu komunikaciju s osobljem bolnice, ali već tada su lekari došli do zaključka da se radi o tinejdžerima u dobi između 15 i 17 godina. S obzirom na to da su imali povrede ekstremiteta, a i delom i zbog jezične barijere, svi su prošli rendgensko snimanje, a radiološki nalazi su pokazali nesraštene hrskavice na kostima, specifične za mlade osobe u pubertetskoj dobi.

Nastavak lečenja u zatvorskoj bolnici

Kobne noći, oko 1:40 supružnici iz Rijeke vozili su se iz Zagreba kući. Sat pre sleteli su na zagrebački aerodrom sa zimskog godišnjeg odmora koji su proveli na Malti. U Zagrebu ih je čekao njihov SUV Alfa Romeo zlatne boje. Do mesta nesreće, malo posle tunela Sveti Marko i malo pre čvora Novigrad na Dobri, prošli su tačno 70 kilometara i iza njih je bilo četrdesetak minuta vožnje. Vozio je 48-godišnji otac, godinu mlađa majka je sedela na suvozačkom mestu, a njihov 16-godišnji sin, učenik jedne riječke gimnazije, upravo je utonuo u san.

Foto: Printscreen Facebook/Dobrovoljno Vatrogasno Društvo Cres

Ne postoji tragičnije buđenje od onoga koje je imao ovaj jadni dečko. Udar dve tone teškog Micubišija bio je stravičan.  Majka i otac preminuli na su na licu mesta, dečak je zadobio lakše povrede, ali i tešku psihičku traumu te su mu dva dana pružali psihološku pomoć.

Moldavski pacijent, krijumčar i vozač vozila bio je prevezen u Kliniku za traumatologiju u Zagreb na operaciju. Po predlogu tužilaštva 30-godišnjem Moldavcu određen je istražni zatvor te bi mogao završiti u Zatvorskoj bolnici u Zagrebu.

Foto:printscreen/lighthouse reports/lighthousereports.nl

Dno krijumčarskog lanca

Osim što je ova tragedija šokirala hrvatsku javnost, kroz eter su se počela provlačiti pitanja kako to da jedan Moldavac švercuje migrante Hrvatskom i što su radili mladići iz Egipta? Ova situacija, zapravo, i nije neobična, zaključak je to nakon kratkog istraživanja Jutarnjeg lista. Iz Ministarstva unutrašnjih poslova potvrdili su da je u prošloj godini uhapšeno čak 59 Moldavaca koji su na krijumčarili migrante, u odnosu na ukupan broj krijumčara od njih 1880 (od čega je 30 posto hrvatskih državljana) radi se o razmerno velikom broju.

Najbrži pravac iz Moldavije do Hrvatske je preko Rumunije i Mađarske, ima 1500 km i traje oko 16 sati. Krijumčar kome je izrečena najviše zatvorska kazna do sada je Nebojša Martinović iz Niša, koji je, bežeći kombijem s 29 migranata u aprilu 2019. godine, probio dve policijske blokade. S treće su zapucali prema kombiju i povredili dvoje dece. On je dobio osam godina zatvora. Kako je Moldavac izazvao najgoru nesreću otkako je krijumčarenja migranata, a sudiće mu na Županijskom sudu u Karlovcu, kao i Marinkoviću, može očekivati samo rigorozniju kaznu.

POGLEDAJTE JOŠ:

Sredozemnu rutu zamenili Balkanskom

Odakle Egipćani u Hrvatskoj? Nezvanično je potvrđeno u policiji da je ova grupa stigla iz Srbije u BiH, gde su ilegalno prešli u Hrvatsku, pretpostavlja se negde na području Like. Cilj im je bio domoći se Zapada. Ono što je policija potvrdila nezvanično jeste da Egipćani do Srbije dolaze preko Bugarske odnosno Turske. Do tog su zaključka došli analizom kretanja.

Oni su jedna od četiri afričke nacije koje su najaktivnije u migracijama na najprometnijoj migrantskoj ruti, onoj „sredozemnoj“ s glavnim pomorskim pravcem Libija – Italija, kojom su u Italiju u prošloj godini stigle čak 155.754 osobe, od čega je čak 17.000 bilo maloletnika bez roditeljske pratnje. Ujedno se radi i o najopasnijoj ruti, pretpostavlja se da se više od 2000 ljudi u tom periodu utopilo u brodolomima. Zato nije neobično da se sve više njih odlučuje na sporiju ali sigurniju, balkansku rutu, što je bio slučaj i s dvanaestoricom mladih Egipćana, za koju je ona, međutim, bila kobna.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar