Spasilački timovi izvukli su danas dve devojčice iz ruševina stambene zgrade u turskom gradu Izmiru nekoliko dana od kada je snažan zemljotres, sa centrom u Egejskom moru, pogodio Tursku i Grčku. Ukupan broj mrtvih od zemljotresa koji je pogodio te dve zemlje u petak dostigao je 92.
Od snažnog zemljotresa koji je u petak pogodio područje u blizini Seferihisara, u Izmiru, usledilo je 1.286 podrhtavanja tla, od toga 43 jača od četiri stepena.
Povređene su 994 osobe, od toga ih je 829 otpušteno na kućno lečenje, dok je 155 i dalje u bolnici, saopštila je Uprava za vanredne situacije (AFAD) u ponedeljak.
Ministar okoline i ubranizma Murat Kurum na konferenciji za novinare u ponedeljak u Izmiru saopštio je da je broj značajno oštećenih i uništenih zgrada povećan na 58.
„Naš grad kontejnera, odmah pored ruševina, će biti završen za 20 dana i to sa svom infrastrukturom i socijalnim objektima“, kazao je Kurum.
Dosad je spašeno više od 105 osoba. Spasiocima su svi tapšali kada je iz ruševina u Izmiru izvučena 14-ogodišnja Idil Sirin, posle provedenih 58 sati pod ruševinama. Njena osmogodišnja sestra Ipek nije preživela, javila je televizija NTV.
Sedam sati kasnije spasioci su izvukli trogodišnju Elif Perinek iz druge srušene zgrade. Njena majka i dve sestre spasene su dva dana ranije. Dete je provelo 65 sati u ruševinama zgrade i postala je 106. osoba koja je spasena živa, prenela je državna agencija Anadolija.
Posmatrači su tapšali dok su kola hitne pomoći prevozila u bolnicu spasene devojčice.
Izveštaji o magnitudi zemljotresa se razlikuju. Američki geološki institut je procenio je da je zemljotres bio magnitude sedam, dok je istanbulski Kandili institut procenio njegovu jačinu na 6,9, a turska agencija za upravljanjem vanrednim situacijama na 6,6.
Zemljotres je pokrenuo mali cunami koji je pogodio Samos i okrug Seferihisar u Izmiru, kada se jedna starija žena utopila. Potres se osetio širom zapadne Turske uključujući i u Istanbulu kao i u grčkom glavnom gradu Atini. Posle njega su usledile stotine naknadnih potresa.
BONUS VIDEO: