Kompanija "Besa trans" ostala je bez dozvole za rad nakon tragične nesreće koja se u utorak dogodila u Bugarskoj. Autobus kompanije nije imao licencu za međunarodni prevoz putnika, a postoje i navodi da je firma napravila ogroman prekršaj koji je doveo do pogibije 45 ljudi. Kako prenose makedonski mediji, firma je odabrala dužu i skuplju rutu kroz Bugarsku, kako bi više para zaradila od putnika.
Ako putujete u Istanbul iz Makedonije automobilom postoje dve mogućnosti – kroz Grčku po kraćoj ruti i bezbednijem putu, ili preko Bugarske gde ćete izgubiti sat vremena, a put je daleko nesigurniji.
Iz ovih razloga, većina turističkih kompanija i prevoznika bira rutu kroz Grčku, kako bi uštedeli i novac i vreme. Međutim, makedonski Infomaks prenosi da je cena rute koja prolazi kroz Bugarsku skuplja u odnosu na onu koja ide kroz Grčku.
Sati za vozače i ulje za autobus su dodatni troškovi za prevoznika.
Cena istanbulskog aranžmana na „Besa Tours“-u je 79 evra po osobi. Obzirom na tržišne cene hotela sa tri zvezdice u Istanbulu sa doručkom, takav aranžman košta minimalno 25 evra po noći ili 50 evra za dva noćenja, što znači da je firma mogla da prihoduje 29 evra. Ukoliko se ovaj iznos pomnoži sa 52 putnika, koliko ih je bilo u autobusu smrti, dolazi se do iznosa od 1.508 evra koje je kompanija prihodovala. Od ove cifre oduzima se novac kojim se plaćaju dnevnice vozača, putarina i smeštaj u hotelu.
Nafta za put do Istanbula košta oko 1.000 evra ako se ide preko Grčke, dok preko Bugarske košta više od 1.100 evra. Sa preostalih 500 evra po autobusu, teoretski je nemoguće pokriti dnevnice i hotel za vozače i vodiča.
Ovo ukazuje da je kompanija poslovala sa gubitkom, što objašnjava navode o švercu goriva i pirotehnike.
Prema istraživanju jedne bugarske nevladine organizacije najšvercovanija roba u Bugarskoj je gorivo.
„Besa trans“ ostala je bez dozvole za rad nakon što je utvrđeno da pomenuti autobus nije imao licencu za međunarodni prevoz putnika.
Ministar Blagoj Bočvarski naglasio je na konferenciji za novinare da među četiri autobusa upisana u evidenciju njegovog ministarstva nema autobusa koji je izgoreo na magistralnom putu „Struma” kod Pernika.
Za svako vozilo ponaosob, prevoznik treba da ima sertifikat, objasnio je Bočvarski.
Kombinacija svih ovih propusta, kao i ljudska greška vozača koji je upravljao autobusom u momentu nesreća, dovela je do tragedije u kojoj je poginulo 45 ljudi. Obzirom na to da se sedam povređenih nalaze u bolnici, a u autobusu je bilo 53 ljudi, postavilo se pitanje – gde je jedan putnik?
O tome je danas govorila i portparolka glavnog bugarskog tužioca Sika Mileva, koja je potvrdila da su u utorak pronađena 44 tela.
„Pronašli smo 44 tela, a on je kategorički naveo da je osam ljudi spaseno. Rekla sam mu da imamo sedam ljudi u bolnici. I kategorički je rekao ne, spasili smo osam ljudi. Tokom uviđaja pronađena su 44 tela. Prema podacima kojima raspolažemo, putovale su 52 osobe, pronašli smo 44 tela, a hospitalizovano je sedam osoba – četiri muškarca i tri žene. Ostaje velika zagonetka, gde je osma osoba. Radimo na toj verziji, ne želimo da širimo dezinformacije, to može biti i loše sećanje svedoka“, rekla je Mileva.
BONUS VIDEO Bugarski novinar i ministar o nesreći i požaru na autoputu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare