Foto: Patti McConville / Alamy / Alamy / Profimedia

Onlajn trgovac Amazon može se smatrati odgovornim za reklamiranje falsifikovanih cipela Kristijan Lubutan koje su se našle u ponudi na njegovoj platformi, prema preliminarnoj presudi najvišeg evropskog suda objavljenoj danas.

Sud pravde Evropske unije je poručio da je sada na nacionalnim sudovima Luksemburga i Belgije, koji su ranije zatražili smernice najvišeg suda EU, da odluče da li je to zaista slučaj, prenosi Rojters.

Kompanija Lubutan je podnela tužbe protiv Amazona pred belgijskim i luksemburškim sudom 2019. godine, navodeći da je ovaj internet prodavac redovno objavljivao reklame za cipele s crvenim đonom koje nudi na tržištu bez Lubutanove saglasnosti.

Foto: GoffPhotos.com / Goff Photos / Profimedia

Lubutanov crveni đon je registrovan kao zaštitni znak u EU. U današnjoj presudi, sud EU je ocenio da se Amazon, kao platforma za onlajn prodaju, može smatrati odgovornim za kršenje prava intelektualne svojine reklamiranjem falsifikovanih proizvoda koji sadrže Lubutanov zaštićeni crveni đon.

Prikazivanje tih oglasa moglo je da stvori utisak kod korisnika veb sajta Amazona da ta kompanija – a ne treća strana kao prodavac – stoji iza reklama i da od toga ostvari korist, objašnjava se u presudi.

„Proučićemo odluku suda“, izjavio je portparol Amazona. Tijeri Van Injis, Lubutanov advokat, rekao je da se „Amazon može smatrati odgovornim za kršenje jer oglas sugeriše da je sama platforma prodavac“.

„Amazon će morati da promeni svoj model i da prestane da obmanjuje javnost mešanjem svoje ponude i ponude trećih strana“, rekao je on za Rojters.

Van Injis je dodao da Lubutan za sada ne traži finansijsku kompenzaciju, već da želi da se kršenje njegove intelektualne svojine zaustavi.

***

BONUS VIDEO: U Amazonu počele pripreme za Crni petak

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar