Četvorodnevna radna nedelja mogla bi da pomogne obnovi kanadskog turizma posle COVID-19, kažu eksperti. Ta ideja je nedavno dobila podršku kada je novozelandska premijerka Jasinda Ardern predložila kao način da se pomogne zemlji da se ponovo otvori nakon pandemije.
San o četvorodnevnoj radnoj nedelji mozda više nije nezamisliv.
„Ovo je prilika da redizajniramo način na koji radimo stvari kako bi ih na duži rok poboljšali“, rekao je Džon Trugakos, vanredni profesor Managementa Rotmans škole Univerziteta u Torontu.
Trugakos je istraživao kako da radna mesta i ljudi budu zdraviji i produktivniji više od 12 godina, i rekao je da bi četvorodnevne radne nedelje mogle biti korisne.
„Više naprednih kompanija trebalo bi da počne da razmišlja o tome sada“, rekao je, primetivši da je pravo vreme da se uzdrma postojeća dinamika.
Isto tako, Microsoft Japan je ovu ideju testirao u augustu 2019. i uočio da je produktivnost porasla za 40 posto, a troškovi za električnu energiju i papir su pali.
Ardern je označila turistički sektor Novog Zelanda, koji zapošljava 15 procenata stanovništva i doprinosi oko 13,8 milijardi dolara bruto domaćem proizvodu zemlje, kao jedan deo ekonomije koji može imati koristi od ljudi koji imaju duge vikende.
Slično tome, u Kanadi turizam igra važnu ulogu u ekonomiji, gde se procenjuje prihod od 102 milijarde dolara godišnje. Pre Kovid-19, to je bio peti najveći sektor u zemlji, koji je nadmašio telekomunikacije i rudarstvo i zapošljavao 1,8 miliona Kanađana.
„Predviđanja su u ovom trenutku strašna“, rekla je Šarlot Bel, predsednica i izvršni direktor Kanadskog udruženja za turističku industriju.
„Turistički sektor je bio prvi pogođen, i bez sumnje će trebati najviše vremena da se oporavi od pandemije“, kazala je ona.
Najnoviji podaci Statistike Kanade otkrivaju da je turistička privreda u martu i aprilu izgubila 881.000 radnih mesta, što predstavlja skoro 50 posto radne snage.
„U najgorem scenariju, procenjuju da će potrošnja domaćih putnika pasti na 34,8 milijardi dolara, što je 58 posto pad u odnosu na 2019“. navela je ona.
Iako sama domaća putovanja možda neće spasiti industriju, očekuje se da će pomoći u njenom oporavku.
Endrju Vir, izvršni potpredsednik odeljenja za turizam Toronto, rekao je da se Toronto pokazao kao grad sa neprekidnih 10 godina rasta u tom sektoru, sa oko 28,1 miliona posetilaca, koji su prošle godine gradu doneli oko petlijardi dolara.
Otprilike 6,4 miliona njih bili su domaći posetioci, koji su potrošili oko dve milijarde dolara, a pošto su oni ti koji će najverovatnije biti u mogućnosti da posete Toronto i ove godine, igraće ključnu ulogu u ovom oporavku.
„Mislim da ćemo videti više ljudi koji biraju kraće destinacije“, kazao je Vir, dodajući da bi dugi vikendi mogli pomoći.
Oko 46 odsto Kanađana planira da ide na letovanje ove godine, prema nedavnoj studiji Kongresnog odbora Kanade, neprofitnog istraživačkog centra. Prošle godine, 79 odsto Kanađana išlo je na letovanje.
„Kovid očigledno ima veliki uticaj na volju ili sposobnost ljudi da trenutno putuju“, rekao je Robin Gibard, viši ekonomista u odboru.
„Dakle, iako će ukupna količina kanadskih putovanja ove godine biti smanjena, doći će do pomaka u domaćem putovanju od strane ljudi koji bi inače krenuli na međunarodna putovanja“, ističe Gibard.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar