Kako navodi ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, trenutno se radi na instalaciji opreme na obilaznici oko Beograda. Kaže da ga "ljudi nisu prodali".
„Obilaznica oko #Beograd gradi se od 1989. godine. Trenutno radimo na instalaciji opreme, testiranju sistema – najfrekvetniji deo od Ostružnice do Ibarske magistrale puštamo za nekoliko dana. Ljudi vredno rade i nisu me „prodali“! #MGSI #Srbija“, napisao je na Tviteru ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Obilaznica oko #Beograd gradi se od 1989. godine. Trenutno radimo na instalaciji opreme, testiranju sistema – najfrekvetniji deo od Ostružnice do Ibarske magistrale puštamo za nekoliko dana. Ljudi vredno rade i nisu me „prodali“! #MGSI #Srbija
— Tomislav Momirovic (@TomaMomirovic) April 17, 2021
Ovaj sektor obilaznice gradi se od 1989. godine. U završnici smo. Radovi se posle 30 godina završavaju. Milioni evra su se rasuli u prethodnim decenijama kroz obilaznicu. I meni je muka više od te priče“, rekao je Momirović gostujući na RTS-u.
Momirović je takođe naveo da je prethodna godina bila najgora za vazdušni saobraćaj u istoriji avio-transporta, a da je sada za gradjane najvažnije da se otpočne sa „kontrolisanim opuštanjem“.
„Ključna stvar su odmori, relaksacija. Polako podižemo vazdušni saobraćaj. Mi 21. maja krećemo sa redovnim letovima ka Solunu, danas imate redovne letove ka Atini, a 10. maja kreće i Prag, Bukurešt, Sofija. Moramo da vakcinaciju iskoristimo da što pre stabilizujemo ekonomiju, omogućimo ljudima da putuju, da preko leta imamo preko 200 čarter letova i ka Grčkoj i ka Turskoj, jer ljudi više ne mogu da izdrže ovaj režim života“, smatra Momirović.
On je dodao da očekuje da će Srbija dovesti goste iz zemalja koje su uspešno sprovodile imunizaciju, kao što je Izrael, ali i da nacionalni avio-prevoznik Er Srbija postaje respektabilna regionalna kompanija.
„Mi polako zauzimamo tržište onih kompanija koje više realno ne postoje. Želimo agresivno da nastupimo, pripremamo se za to. Sve ovo što radimo radimo da bismo izlazili kao pobednici. Mi smo kao zemlja na čelu sa predsednikom (Alksandrom Vučićem), najuspešniji u borbi protiv korona virusa, i to se vidi na svim poljima“, ocenio je Momirović.
Epidemija je usporila mnoge projekte, ali ne i radove na obilaznici oko Beograda. Radi se danonoćno da bi se saobraćajnica od 47 kilometara završila u roku, pisali su domaći mediji krajem prošle godine.
Kako je pisao RTS u novembru prošle godine, probijen je tunel Straževica, izliveni su i stubovi vijadukta koji treba da uđe u taj tunel, a završen je i most preko Save kod Ostružnice.
Prema planu su tekli i veliki zemljani radovi na petlji Bubanj potok. Kada bude završen čitav projekat sa šest traka do Pančeva biće duži od 60 kilometra.
„Ja sam sigurna da će kineska komapnija ‘Pauer Čajna’ učiniti sve svoje napore da završi ovaj projekat visokom kvalitetom i ugovorenom roku“, rekao je tada Čen Bo, ambasadorka Kine u Srbiji.
„Radićemo, imaćemo sastanke svakih mesec dana sa izvođačima. Mi u ‘Putevima Srbije’ i češće konačno da završimo taj sektor i 4 i 5 i 6 i da nikada ne bude više problema oko saobraćaja u Beogradu“, rekao je tada Zoran Drobnjak iz „Puteva Srbije“.
Obilaznica oko Beograda je planirani auto-put državni put prvog A reda A1 oko Beograda koji bi trebalo da omogući izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice Srbije. Obilaznica je trenutno u izgradnji, a njena ukupna dužina bi trebalo da bude oko 69 km. Obilaznica bi po završetku radova trebalo da ima: četiri saobraćajne trake širine po 3,75 m, dve zaustavne trake širine 2,5 m, razdelni pojas 4 m.
Izgradnja obilaznice se finansira iz Nacionalnog investicionog plana, Gradskog budžeta i kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke.