Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Izveštaji stranaka o troškovima predizborne kampanje, koje je objavila Agencija za borbu protiv korupcije, prilično su zbunjući i izazivaju sumnju da su obelodanjeni podaci tačni. Tako je na primer, kada je reč o Srpskoj naprednoj stranci, u izveštaju objavljeno da je utrošeno ukupno oko 5,8 miliona evra prihoda iz javnih izvora i sopstvenih sredstava, dok je na drugoj stranici navedeno da ukupni troškovi iznose oko 1,5 miliona evra. Slično je i sa izveštajem o troškovima kampanje SPS-a, kod kojih se cifre takođe ne poklapaju.

Sudeći po izveštaju koji je objavila Agencija za borbu protiv korupcije, SNS je najvećim delom kampanju finansirala od državnog novca. Iz republičke kase naprednjaci su dobili ukupno 466.853.087 dinara ili oko četiri miliona evra, dok su iz sopstvenih sredstava prebacili na račun za kampanju 543.557.779 dinara, a od tog novca su potrošili 219.092.652.

Kada se saberu i oduzmu te cifre, može se zaključiti da su naprednjaci u kampanji potrošili oko 686 miliona dinara ili 5,8 miliona evra.

Međutim, u delu gde su pobrojani izdaci SNS po stavkama navodi se da ukupni troškovi izborne kampanje iznose 181.789.727 dinara ili oko 1,5 miliona evra. I ovaj podatak je nelogičan, jer je SNS prijavila da su ih samo „usluge oglašavanja – politički marketing“ koštale 186.245.045, što je opet više od ukupnih troškova kampanje.

Da se cifre u izveštaju političkih stranaka ne poklapaju primećuju i u organizaciji Transparentnost Srbija i podsećaju da je prema njihovim procenama samo na oglašavanje na TV stanicama SNS potrošila 2,4 miliona evra.

Bez donacija građana SNS-u

Za ovu kampanju Srpska napredna stranka nije dobila nijedan prilog građana ili članova stranke, iako je prethodnih godina ta partija imala na hiljade donacija uglavnom u iznosima od 40.000 dinara. U izveštaju objavljenom na sajtu Agencije navodi se da nije bilo donacija ni fizičkih ni pravnih lica.

„U izveštaju liste „Aleksandar Vučić – za našu decu“ navedeno je da su zbirni troškovi oko 181 milion, a troškovi TV oglašavanja 15,5 miliona, koliko je koštao zakup termina na TV B92. U tom dokumentu, međutim, postoje pojedinačni troškovi emitovanja nekoliko spotova i oglasa, čiji je zbir veći od 350 miliona, ali to nije ušlo u konačno obračun troškova TV oglašavanja“, navode u Transprentnosti Srbije.

Podaci o troškovima izborne kampanje zbunjuju i kada je reč o SPS. Ta stranka je iz državne kase dobila 85.646.353 ili oko 730.000 evra, od priloga fizičkih lica još 26,4 miliona dinara i još 11 miliona prebacila je iz sopstvenih sredstava za redovan rad, od čega je utrošila 3,6 miliona.

Kada se ove brojke saberu ispada da su socijalisti potrošili 115,7 miliona dinara ili oko 985.000 evra.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Međutim, u delu izveštaja gde su pobrojani po stavkama izdaci SPS u kampanji, navodi se da ukupni troškovi iznose 62.922.499 dinara ili oko 535.000 evra.

U Transparentnosti Srbije ukazuju da su pobrojani pojedinačni troškvi emitovanja spotova i oglasa u znatno većem iznosu – više od 150 miliona, a kao zbir troškova TV oglašavanja navodi se oko tri miliona.

Ta organizacija je na ove nelogičnosti ukazala i Agenciji za borbu protiv korupcije.

Foto: TANJUG/ ANDIJA VUKELIC

Iznos utrošenih sredstava ne poklapa se ni kada je reč SPAS-u Aleksadra Šapića. Prema izveštaju, Šapićev pokret potrošio je 57.178.931 miliona dinara prihoda ili nešto manje oko 487.000 evra.

Na drugoj stranici, međutim, piše da ukupni troškovi kampanje iznose 50.303.209 dinara ili oko 428.000 evra.

Čeda nula dinara prihoda u kampanji

Sudeći po izveštaju Koalicije za mir, koju je predvodio Čedomir Jovanović, taj savez nije imao ni dinar prihoda iz budžeta. Novac nije uzeo iz republičke kase, a nije mu uplaćen ni jedan prilog od fizičkih i pravnih lica. Međutim, Jovanovićeva koalicija prijavila je troškove u iznosu od 454.860 dinara ili oko 3.870 evra, a reč je novcu koji je potrošen na overu potpisa koalicionih sporazuma, dokumenata stranaka koalicionih partnera i druge dokumentacije neophodne za izborne radnje.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar