Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) saopštio je danas da metodologija Regulatornog tela za elektronske medije (REM) za analizu sadržaja izveštavanja emitera nije u skladu sa međunarodnim standardima ODIHR, Venecijanske komisije i Direktorat za ljudska prava Evropske komisije, kao ni sa praksama, koje se poštuju u izborno-posmatačkim misijama.

U saopštenju se navodi da je BIRODI, pri izradi Pravilika koji reguliše postupanju javnih servisa u tokom izborne kampanje, zahtevao primenu navedenih međunarodnih standarda, ali to nije usvojeno.

To se, pre svega, odnosi na analizu tonaliteta – pozitivan, negativan i neutralan, prilikom izveštavanja o akterima u izbornom procesu.

Dosadašnji monitorinzi BIRODI pokazuju ne samo izostanak medijskog diverziteta i balansa, već i dominaciju Aleksandra Vučića, koji se pojavljuje ne kao kandidat za narodnog poslanika, već kao marketinški akter, dodaje se u
saopštenju.

Vučić je istovremeno predsednik stranke i Republike, a član 29 Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije, kojim se reguliše „funkcionerska kampanja“, predviđa da je predsednik Srbije izuzet od funkcionerske kampanje, pa je on jedini javni funkcioner koji može da se bavi legalno takvom kampanjom.

Biro smatra da je fenomenološki opravadano meriti medijsku zastupljenost Vučiča kao predsednika Srbije, jer njegova dominantno pozitivna prisutnost u toj funkciji utiče na formiranje stavova birača da glasaju za izbornu listu na kojoj je on izrazito vidljiv akter, a stranka čiji je predsednik je u drugom planu.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar