Aleksandar Vučić, Miting izborne liste "Aleksandar Vucic - Novi Sad sutra" odrzan je danas u hali JP "Sportski i poslovni centar Vojvodina" (SPENS) u Novom Sadu Foto:BETAPHOTO/DRAGAN GOJIC

Monitoring koji je sprovela organizacija Transparentnost Srbija (TS) pokazao je da je u predizbornoj kampanji za lokalne izbore održane 2. juna dominirala Srpska napredna stranka (SNS), da je nametnut diskurs koji u prvi plan stavlja nacionalne teme dok se lokalna pitanja zanemaruju i da je kampanja bila veoma skupa.

Zlatko Minić iz Transparentnosti kazao je na konferenciji za novinare da je predsednik Srbije i nosilac lista okupljenih oko SNS najčešće bio na naslovnim stranama dnevnih novina i da je skoro u 90 odsto slučajeva predstavljen u pozitivnom kontekstu.

PROČITAJTE JOŠ...

„Pratili smo 13 dnevnih novina od 7. maja do 2. juna. Na naslovnim stranama Vučić se pojavio 169 puta i u 87 odsto slučajeva bio je u pozitivnom tonu prikazan. Savo Manojlović je drugi, on se našao na 18 naslovnih strana. U jednoj trećini tih pojavljivanja bio je u pozitivnom tonu, a u dve trećine slučajeva u negativnom“, kazao je Minić.

Govoreći o funkcionerskoj kampanji, naveo je da je upoređen ukupan broj promotivnih aktivnosti javnih funkcionera u odnosu na isti period prošle godine i da je uočen porast od 211 odsto.

„Miloš Vučević pojavio se na 16 događaja, a samo u poslednjoj nedelji kampanje to je učinio 11 puta. Goran Vesić imao je 17 promotivnih aktivnosti, Dubravka Đedović 14, Ivica Dačić i Selaković po 11“, izjavio je Minić i dodao da je predsednik Privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić imao 20 promotivnih događaja za 24 dana.

On je rekao da je ministarka za brigu o porodici Milica Đurđević Stamenkovski tokom izborne tišine uručivala vaučere za nabavku lekova i rehabilitaciju obolelima od retkih bolesti i da su brojni primeri funkcionerske kampanje uočeni tokom posmatranog perioda.

Istraživačica TS Miša Bojović ocenila je da je kampanja za lokalne izbore bila prilično skupa i da se procenjuje da je SNS oko 6.000.000 evra potrošio za oglašavanje.

„Najveći novac utrošen je na Pinku i Pinkovim kanalima, a onda sledi Hepi. Sličan iznos dobili su RTS i RTV. Slede Prva i B92“, kazala je Bojović.

Programski direktor TS Nemanja Nenadić kazao je da je na televiziji Pink emitovana emisija od 2 sata i 30 minuta koja predstavlja političko oglašavanje, a da je zakonsko ograničenje 12 minuta po satu za oglašavanje na komercijalnim televizijama.

On je ocenio da se u kampanju za izbore ušlo sa „neraščišćenim računima“ iz prethodnih izbornih ciklusa i da su se prekršaji iz prethodne kampanje i nezakonite prakse ponavljale i u ovoj kampanji.

Naveo je da su na stranačkim mitinzima nastupali ljudi koji su nosioci javnih funkcija i da su oni tako i najavljivani, a da to nije po zakonu.

„Ako na mitingu podrške SNS-u gost bude gradonačelnik Ljubljane, da li je to podrška jednog stranog grada ili gospodina Jankovića lično“, dodao je Nenadić.

Kazao je da su prostori u kojima su bili kol centi SNS često javni resursi i da u tim slučajevima unapred treba da budu objavljeni cenovnici izdavanja i da svi pod jednakim uslovima mogu da ih zakupe, a da to nije bio slučaj.

Po njegovim rečima, Agencija za sprečavanje korupcije i kad ustanovi prekršaje, izrekne samo opomenu strankama, ali ih ne kažnjava.

BONUS VIDEO:

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare