Foto:Tanjug/Predrag Mitić/TANJUG/ BRANKO LUKIĆ

Meštani sela sa leve i desne obale Zapadne Morave su, kako kažu, u velikom problemu jer ne mogu da skinu pristiglu letinu sa svojih njiva. Tvrde da im je gradonačelnik Čačka Milun Todorović obećao pontonski most, ali je, za sada, sve ostalo po starom.

Predstavnici opozije kažu da SNS ne reaguje, ako ne može da se ugradi, dok prvi čovek grada pored Morave ćuti.

„Kada su Srpskoj naprednoj stranci bili neophodni glasovi dolazili su i molili, a sada kada nama treba most ništa“, ogorčeno priča za Nova.rs Predo Milekić iz sela Lipnica, nadomak Čačka.

Napominje da je gradonačelnik Čačka obećao prelazno rešenje ( pontonski most) za poljoprivrednike, ali od svega toga ništa.

Naime, ovaj poljoprivredni proizvođač ima zemljište sa mrčajevačke strane gde gaji brojne povrtarske kulture.

PROČITAJTE JOŠ:

Podseća da se most Slatina – Mrčajevci srušio tokom prethodnih poplava kao kula od karata, a njegova neprohodnost je ugrozila oko dvadeset hiljada ljudi koji se direktno ili indirektno bave poljoprivredom.

„Ja imam skoro tri hektara pod kupusom. Traktor po ovoj sidžiji vozim oko dva sata preko Čačka i dva ipo na selo Goričane“, ljutito priča ovaj poljoprivredni proizvođač.

Foto: Privatna arhiva

Prema njegovim rečima, pored kupusa posadio je i somborku papriku, a sve poljoprivredne mašine za obradu i prateće stvari je prevezao na drugu stranu Morave, gde su mu parcele.

„Velikim traktorom sam prevezao plugove, frezer, cevi, topčiće na te plodne oranice. Manju mašinu (traktor) koristim da prevezem radnike i hranu. Mi, kada odemo u njivu, nemamo računa da se vraćamo kući na ručak. To su ogromni troškovi“, navodi naš sagovornik, dodajući da kolima ne može.

„Ponekad imamo i desetak radnika, znači trebalo bi da kupim autobus“, istakao je naš sagovornik. On nastavlja da priča svoju muku.

„Kada su bili izbori, svi su dolazili i molili da odemo iz kuće da podržimo SNS. I bolesnu majku sam vozio, a sada nama kada treba alternativno rešenje, kažu, biće tokom leta. Ovo je bruka i sramota“, zaključuje Milekić za Nova.rs, istakavši da sa porodicom i radnicima kruži kao kiša oko Kragujevca.

Dr Aleksandar Radojević Foto: Privatna arhiva

Prema rečima dr Aleksandra Radojevića, SNS čim nema koristi, ništa ne radi.

„Naprednjaci se kunu da rade za dobrobit ljudi, a kada im je potrebna pomoć ne reaguju. U pitanju je opšte dobro, odnosno postavljanje pontonskog mosta Slatina-Mrčajevci kako bi poljoprivrednici skinuli letinu“, kaže za Nova.rs predsednik čačanskog Gradskog odbora Narodne stranke.

Kako tvrdi Radojević, SNS vodi politiku za sopstvene svrhe.

„Dakle, njihov mozo je, ako možemo da uzmemo nešto za sebe, radićemo za narod. Njih postavlja vojska, pa nema ugradnje. Stanovnici oba sela moraju da idu do 50 kilometara zbog glavice kupusa, to je velika sramota za gradsku vlast“, rekao je Radojević i ujedno uputio apel nadležnima da hitno reaguju.

Naša redakcija je uputila pitanja gradonačelniku Čačka, ali on se, za sada, nije oglašavao. Takođe, mejl je poslat i njegovom zameniku, odgovor nismo dobili, ali je kasnije objavljeno saopštenje gradonačelnika Todorovića.

„Obezbeđenje alternativnog i privremenog prelaza nakon urušavanja mosta na putu između Mrčajevaca i Mršinaca, za nas je u ovom trenutku najznačajnija tema i svakodnevno se time bavimo, još od 17.6. kada je došlo do urušavanja mosta“, navodi se u izjavi Todorovića.

Prema njegovim rečima, istog dana kada je most pao, sa predstavnicima Ministarstva odbrane, tačnije sa pripadnicima Vojske Srbije – Druge brigade kopnene vojske, predstavnici Grada Čačka izašli su na lice mesta u cilju iznalaženja privremenog rešenja zbog potreba meštana sa ovog područja.

FOTO LJUBICA SOKIĆ

„Prvobitna ideja je bila da se postavi mostovska konstrukcija „Bejli“ koja podrazumeva sklapanje mosta iz elemenata čelične konstrukcije. Zbog širine rečnog korita, ovo rešenje nije bilo tehnički sprovodivo. Druga opcija, koja se još uvek razmatra jeste postavljanje pontonskog mosta. Za njegovu montažu, potreban je stalan nivo vode u koritu reke, što je teško obezbediti, jer bi to usporavalo radove na izgradnji novog mosta. Treća opcija, koja je najizvesnija jeste izgradnja privremenog prelaza 200 metara uzvodno od oštećenog mosta, u saradnji sa preduzećem „Кoridori Srbije“ i kompanijom „Behtel Enka“, koja izvodi radove na izgradnji Moravskog koridora. Preduslov za osposobljavanje i korišćenje ovog prelaza jeste i sanacija oštećenog mosta na Slatinskoj reci, neposredno pre urušenog mosta na Zapadnoj Moravi, gledano iz pravca Mršinaca. Suštinski, rešavanje ovog problema nije jednostavno i podrazumeva našu obavezu da ono rešenje koje budemo uspeli da primenimo bude bezbedno za naše sugrađane“, navodi se, između ostalog, u saopštenju.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare