Na današnjoj konferenciji za medije na kojoj su govorili predsednik dr Zoran Lutovac i docent dr Goran Radojev, Demokratska stranka je predstavila održiv model nastave za predstojeću školsku godinu, navodi se u saopštenju stranke.
Kako se navodi u saopštenju DS, Plan je održiv, finansijski realan, garantuje neophodnu zaštitu svim učesnicima procesa obrazovanja i obezbeđuje održavanje kvaliteta nastave.
Plan koji Resorni odbor Demokratske stranke za prosvetu predlaže sastoji se od 7 tačaka:
1. Potrebno je, po hitnom postupku, za svaku učionicu obezbediti po računar, grafičku tablu i kameru.
Svaki nastavnik bi tako mogao iz učionice da drži pravu onlajn nastavu, u realnom vremenu u kome bi svi učenici mogli da aktivno učestvuju u nastavi, da postavljaju pitanja i rešavaju probleme. U višim razredima osnovne škole i u svim razredima srednje škole, nastavu držati na ovaj način, sa časovima od 45 minuta, po rasporedu koji bi se primenjivao i u regularnim uslovima. Ovi časovi mogu da se snimaju, potom te snimke nastavnici mogu učenicima učiniti dostupnim.
2. Ministarstvo da obezbedi kurseve svim učiteljima i nastavnicima, na kojima bi se obučili kako da realizuju ovaj vid nastave.
Obuke nisu zahtevne i mogu da se realizuju i tokom jednodnevnog kursa.
3. Država treba da obezbedi tablete/računare svim učenicima koji nemaju računare/smart telefone.
Za onlajn nastavu nisu neophodni računari visokih performansi, pa se ovaj zahtev može delimično realizovati i kroz donacije, rashodovanu opremu IT firmi, itd.
4. Telekom da obezbedi besplatnu internet vezu svim učemnicima iz socijalno osetljivih kategorija.
5. Za niže razrede, omogućiti i nastavu u školi, u malim grupama, uz produženi boravak.
Tako se omogućava roditeljima da mogu svoj posao nesmetano da obavljaju, dok deca (koja ne smeju da ostanu sama kod kuće) borave i obrazuju se u školi. Zbog većeg broja grupa, angažovati dodatne učitelje sa liste tehnoloških viškova i sa biroa rada, kako učitelji ne bi imali dodatnog opterećenja. Učitelje koji pripadaju rizičnim grupama, angažovati samo na realizaciji onlajn nastave, za decu nižih razreda koji mogu i žele da nastavu prate od kuće.
6. Ispitivanje i ocenjivanje se vrši onlajn tamo gde je to moguće (društveni predmeti, pre svega), a tamo gde to nije – dolaskom u škole, u malim grupama.
7. Paralelno sa ovim procesom, treba ući i u reviziju nastavnih sadržaja. Učiniti ih zanimljivijim, praktičnijim, a kao ishod toga – dobićemo na kvalitetu obrazovanja, što će biti potvrđeno i boljim rezultatima na PISA testu.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare