Prema podacima Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) u centralnim informativnim emisijama u prvoj polovini novembra, polovinu vremena na nivou funkcionerske kampanje zauzeo je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, dok druga polovina pripada premijerki i ostalim članovima vlade Srbije.
Kako su saopštili, Aleksandar Vućić kao predsednik republike, je u nešto manje od 30 odsto vremena izrazito pozitivno predstavljen kao javni funkcioner.
Posmatrajući izveštavanje o javnim funkcionerima u okviru centralnih informativnih emisija na RTS, Pinku, Prvoj, Happy, B92 i N1 od prvog do 15. novembra, Birodi je zabeležio da je Vučić ukupno zauzeo 4,4 sata, od čega je pozitivno predstavljanje bilo u 57 odsto, a izrazito pozitivno u 28 odsto vremena.
Premijerka Ana Brnabić viđena je u sat i sedam minuta, a 71 odsto izveštavanja bilo je pozitivno.
BIRODI je još naveo da je ministar finansija Siniša Mali u dnevnicima predstavljen 45 minuta, od toga 87 odsto pozitivnog izveštavanja, dok se o skoro svim ostalim ministrima izveštavalo po manje od 15 minuta, uglavnom pozitivno.
BIRODI je naveo i da se u funkcionerskoj kampanji u vestima nisu pojavljivali ministri Jelena Tanasković, Aleksandar Martinović, Danica Grujičić, Nikola Selaković, Slavica Đukić Dejanović i Edin Đerlek.
Funkcionerska kampanja je pre svega medijski problem, odnosno indikator nefunkcionalnosti medija, koji umesto da budu sredstvo informisanja, analiziranja, dijaloga i propitivanja u ime građana, mediji se u funkcionerskoj kampanji izveštavanjem stavljaju u funkciji promocije i propagande javnih funkcionera, navedeno je u saopštenju BIRODI-ja.
***
BONUS VIDEO – Koliko je bizarna predizborna kampanja u Srbiji?