Gotovo svakodnevno se u Beogradu zapali autobus javnog prevoza ili se desi kvar koji ugrožava bezbednost putnika. Rupa u GSP je sve veća, ali to očigledno nije stvar od najvećeg interesa dosadašnjeg gradonačelnika Aleksandra Šapića. Dok više niko nije siguran da li će bezbedno stići do svog radnog mesta, Šapić se obračunava sa komunistima, ostacima socijalizma i vodi debatu oko četnika i partizana. O realnim problemima priča sve manje, a novinari koji ga pitaju ono što nije na njegovoj agendi dobiju kritike i etikete da su lažljivci koji montiraju njegove izjave, a s vremena na vreme ih počasti da su "antisrbi".

U utorak se ponovo zapalio autobus javnog prevoza. Opet je prevoznik bila privatna firma „Banbus“ i ponovo su rizikovani životi putnika koji su krenuli na posao, pijacu ili dok lekara.

Za pažljivije čitaoce ovo nažalost nije nova vest, jer su slične informacije poslednjih nedelja dolazile do javnosti. U jednoj nezgodi stradala je žena kada je autobusu na liniji 78 otpao točak. Odgovornosti nije bilo, a o tome vlast retko kada i priča.

Umesto ulaganja u autobuse, obračunavanje sa nagomilanim problemima javnog prevoza koji seže duboko u prošlost i raspadanja jednog preduzeća, doskorašnji gradonačelnik Aleksandar Šapić to nije postavio visoko na agendu dnevnih problema.

Iako bi trebalo da se bavi rešavanjem  pitanja propasti prevoza, Šapić se obračunava sa prošlošću i nekadašnjim liderom Jugoslavije koji je mrtav 44 godine.

Aleksandar Šapić Foto: TANJUG/ MARKO ĐOKOVIĆ/bs

Danima traju njegove najave da će pokrenuti inicijativu da se Josip Broz Tito izmesti sa Kućom cveća, a da bi na tom mestu trebalo da bude srpski muzej. Umesto dnevnih problema i borbe da grad u kom zvanično živi više od 1,5 miliona ljudi bude bolje mesto za život, Šapić želi da kako kaže „raskrsti sa komunističkim nasleđem“.

„Na Dedinju može da bude muzej u kome ćemo mi da učimo o tom periodu na istinit način, muzej koji ćemo posvetiti velikanima srpske istorije, koji su branili srpski narod kroz mnoge ratove ili bilo šta drugo, šta se dogovorimo, samo je važno da Josip Broz gore više ne počiva, jer samo tako ćemo jednom za svagda staviti tačku na pogubnu komunističku politiku“, kazao je Šapić.

dan mladosti, 25 maj
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Ovo je samo poslednja od izjava predsednika Privremenog organa grada Beograda koji je 3. aprila najavio da će pokrenuti inicijativu kako bi se „Tito vratio u Kumrovec“.

Istovremeno, Šapić je pokrenuo kampanju za izbore na kojima će ponovo biti kandidat za gradonačelanika zbog čega analitičari ocenjuju da je njegov narativ oko komunizma isključivo u službi marketinga i prikupljanja glasova.

Za to vreme, milioni evra se netransparentno troše kroz usvajanje odluka na sednicama Privremenom organa. Njima ne prisustvuju mediji, a javnost se obaveštava zahvaljujući društvenim mrežama na kojima dva predstavnika opozicije u ovom telu objavljuju dokumente i materijale.

Konačno, gužve su svakodnevne, javni prevoz je u raspadu, ekološki problemi su vidljivi golim okom, ali Šapić je rešio da sadašnje probleme zameni onim iz prošlosti.

Direktor Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović ocenjuje da Kuća cveća ne može biti problem i poručuje da građani ne treba da se „hvataju za udicu“.

Nikola Jovanović Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

„To je samo tema koja odvraća pažnju od divlje gradnje, uništavanja javnog prevoza, javnih komunalnih preduzeća i budžeta grada od strane doktora Šapića. On će ostati upamćen kao osoba koja je najviše doprinela uništavanju javnog prevoza. Preuzeo je i nastavio loš projekat gasifikacije javnog prevoza, nastavio je uvoz turskih i kineskih krševa za GSP“, objašnjava Jovanović za Novu.

Konačno, Jovanović poručuje da je za Beograd važnije da se iseli iz Starog dvora, nego Josip Broz Tito iz Kuće cveća.

kuća cveća
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Istovremeno iz Zeleno-levog fronta poručuju da je havarija gradskog prevoza rezultat javašluka, nebrige i nedostatka kontrole privatnih prevoznika.

„Privatizacija linija GSP-a nije dobra ideja, jer ne postoji dovoljna kontrola kvaliteta usluge, ali ni kvaliteta vozila ovih prevoznika. Na sve ovo vlast ćuti, a dok autobusi gradskog prevoza gore – Šapić se češlja“, naveli su iz ZLF-a saopštenjem.

„To može desi i gradskom prevozniku“: Šapićeva opravdanja oko nesreća

Posle serije nesreća i paljenja autobusa, nažalost jedna osoba je stradala da kada je otpao točak na liniji 78 koji je udario ženu, koja je nakon toga podlegla povredama. Šapić je umesto konkretnih odgovora i pitanja preuzimanja odgovornosti rekao da to što se desilo privatniku može i javnog prevozniku.

„Nije bio problem starog autobusa. Čista ljudska greška je ovde bila uzrok. Koristiti ovu nesreću u političke svrhe je zaista neprihvatljivo. Da li je iko ikada napao Đilasa za ove stvari, ja se ne sećam, ni za tragediju kada je onaj ludak pobio 13 ljudi u Mladenovcu i Sopotu. Živimo u ovom nekrofilskom vremenu u kome se priziva nesreća. Ako imaju i malo savesti molim da ne grade svoju politiku na nesrećama. Boga treba da se boje, ako ne političkih protivnika. Mi ćemo porodici te nesrećne žene pomoći koliko god budemo mogli“, rekao je Šapić na konferenciji za medije 21. marta.

U međuvremenu je nastavio da deli časove iz „srpstva“, pa je tako novinarima N1 televizije rekao u Obrenovcu da sve više postaju „antisrpski i antidržavni medij“.

BONUS VIDEO: Predizborni program ili stvarna namera: Zašto Šapić „šalje“ Tita u Kumrovec

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare