Dan kasnije nakon što se vagon sa amonijak prevrnuo na pruzi Niš-Pirot kod sela Staničenja, ministar rudarstva, građevine i saobraćaja Goran Vesić prisustvovao je sednici Kriznog štaba grada Pirota i nakon toga izjavio da je situacija pod kontrolom, ali da se mora biti na oprezu dok se sve ne sanira. Vesić je rekao da se nesreća dogodila na delu pruge koji je veoma loš i na kome vozovi saobraćaju 30 kilometara na čas.
„Jutros oko pet sati smo radili merenja na tunelu, to je oko 500, 600 metara od mesta nesreće i nije zabeleženo prisustvo amonijaka. I u samom Pirotu su obavljena merenja i nije zabeležena povećana koncentracija amonijaka. Koncentracije amonijaka na licu mesta su veoma visoke, a pripadnici Sektora za vanredne situacije rade i u tim uslovima i sprečili su da poseldice budu ozbiljnije“, rekao je Vesić.
On je kazao da ne očekujem da danas bude otvoren auto-put, jer, kakao je kazao, da bi se to dogodilo prvo mora da istekne sav amonijak, a onda se rade merenja na samom auto-putu i tek kada se utvrdi da nema prisustva amonijaka, tada će auto-put biti pušten.
#related-news_0
„Prethodno mora biti očišćen auto-put na čemu sada radimo zajedno sa „Putevima Srbije““, izjavio je Vesić.
On je kazao da je Minisarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture jutros formiralo komisiju koja će prikupiti izveštaje inspekcije za železnički saobraćaj i inspekcije za preoz opasnih materija i na osnovu toga će biti utvrđeno kako se nesreća dogodila i ko je odgovoran.
„Siguran sam da je delimično stanje infrastrukture uzrok, a u ovom delu je posebno loša a za to mi ne treba nikakva komisija. Videćemo da li je bilo i pretovarivanja, da li se poštovao razmak koji je bio obavezan po zakonu, da li je bilo neophodno da bude 20 vagona“, rekao je Vesić.
On je kazao da se u Pirotu nalazie ekološka inspekcija i Agencija za zaštitu životne sredine, Srbija kargo, Putevi Srbije, Infrastrukture železnice Srbije i svi rade zajedno, pod komandom Štaba za vanredne situacije, kako bi se posledice sanirale.
„Ovakve nesreće, dodao je, dešavaju i u drugim zemljama, ali sa druge strane jedino i pravo rešenje je rekonstrukcija pruge Niš-Dimirovgrad. Rekonstrukcija treba da krene najkasnije do 1. juna, možda čak i ranije. Kada bude završena rekonstrukcija tada će se ovom prugom voziti 120 kilometara na čas i biće potpuno bezbedna. Sada se vozi 30 kilometara na sat. Pitanje je što se tek prošle godine raspisao tender kada smo još 2018 godine imali obezbeđen novac“, rekao je Vesić.
On je kazao da rekonstrukcija košta 270 miliona evra, s tim što je 130 miliona evra kredit koji dobijamo od Evropske investicione banke, 70 miliona evra je donacija Evropske unije, a ostatak bezbeđuje država Srbija iz svog budžeta.
Vesić je istakao da smatra da je grad Niš ispravno postupio što je preventivno zatvorio svoju fabriku vode jer je prva informacija bila da je amonijak istekao u reku,
Nakon curenja amonijaka iz prevrnute cisterne lekarima se sa simptomima trovanja javila 51, osoba, a 15 osoba, među kojima je i troje dece zbrinuto je u Univerzitetskom kliničkom centru u Nišu.
BONUS VIDEO: Ulice Pirota posle izlivanja amonijaka
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar