14 osoba je stradalo prilikom urušavanja nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, a pomenuti objekat renoviran je i svečano otvoren 5. jula ove godine. Nekoliko meseci kasnije, tačnije juče, došlo je do urušavanja dela ovog objekta.
Pored visokih gradskih zvaničnika, gradonačenika Milana Đurića, otvaranju su prisutvovali i ministar saobraćaja Goran Vesić i pokrajinska predsednica Vlade Maja Gojković. Ona je izrazila zadovoljstvo što je železnička stanica u Novom Sadu završena, i što će od građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz ovog grada, moći da u ovom savremenom delu železničke stanice na najmoderniji, bazbedan i najefikasniji način obezbede sebi kartu.
Dodala je tada da je novosadska železnička stanica, koja se danas urušila, urađena po evropskim standardima.
„Ova investicija je izuzetno važna za nas i jedan je od simbola grada Novog Sada. Ovaj objekat karakterističan je za arhitekturu Novog Sada, i jedna je od najlepših stanica u našoj zemlji. Završetkom radova na modernizaciji i rekonstrukciji deonice pruge Novi Sad – državna granica krajem godine, dobićemo i nove železničke stanice sa novim sadržajem“, istakla je predsednica Gojković, dodajući da će se realizacijom projekta izgradnje brze pruge Begrad – Novi Sada – Subotica na dnevnom nivou povećati broj putnika na više od 12 hiljada.
Na deonici od Novog Sada do Subotice biće inače 12 staničnih objekata, od čega je pet proglašeno za kulturno dobro, dok će Vrbas, Rumenka i Lovćenac dobiti nove moderene stanične zgrade.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da je železnička stanica Novi Sad, rekonstruisana u dve faze.
Uz uslove Zavoda za zaštitu spomenika sačuvan je izgled stanice kakav je imala ranije, po čemu je i poznata“, izjavio je ministar Vesić i dodao da će od sredine oktobra početi probne vožnje između Beograda i Subotice, a da će najkasnije početkom decembra krenuti redovan saobraćaj, izveštavao je sa svečanog događaja list Danas.
Rekonstrukcija stanice počela još u oktobru 2021. godine, pa je stanica prvi put svečano otvorena u jeku predizborne kampanje u martu 2022. godine. Ubrzo je ponovo zatvorena zbog radova.
Izvođač radova bio je kineski konzorcijum CRIC&CCCC („China Railway International Co.Ltd“ i „China Communications Construction Company Ltd“).
Železnička stanica u Novom Sadu izgrađena 1964. godine po projektu arhitekte Imrea Farkaša.
Podsetimo, 14 osoba je izvučeno iz ruševina u Novom Sadu, nakon što je došlo do urušavanja nadstrešnice Železničke stanice,
BONUS VIDEO: Mesto nesreće na Železničkoj stanici Novi Sad.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare