Jelena Tanasković i šef delegacije Evropske unije u Srbiji Emanuele Žiofre potpisali su danas u Vladi Srbije Ugovor za izgradnju sistema za sakupljanje i prečišćavanje otpadnih voda u Sokobanji. FotoTANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIĆ

Jelena Tanasković, bivša direktorka "Infrastrukture železnica Srbije", koja je hapšena zbog pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, o celom slučaju govorila je u Višem javnom tužilaštvu u tom gradu i svu odgovornost za radove i projekte prebacila na bivšeg ministra Gorana Vesića. Tanasković je u vreme pada nadstrešnice bila na mestu direktorke "Infrastrukture", a u krivičnoj prijavi protiv nje detaljno se navodi šta joj se tačno stavlja na teret, poput toga da je stanica otvorena iako nije bio izvršen neophodni tehnički pregled, niti izdata upotrebna dozvola.

Nova ekonomija otkrila je kako je Jelena Tanasković ispričala na saslušanju da je Goran Vesić insistirao da on vodi sve projekte jer se navodno tako dogovorio sa predsednikom Srbije, Aleksandrom Vučićem.

Goran Vesić Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

“Ministar Vesić mi je rekao da je to jedini uslov da budem direktor (Infrastrukture železnice Srbije, prim. aut.), da prihvatim da on apsolutno upravlja i vodi sve projekte, jer je on navodno dogovorio sa predsednikom da se svi projekti isključivo tako vode”, rekla je Tanasković.

I dok se prebacuje odgovornost za pad nadstrešnice u Novom Sadu 1. novembra, kada je stradalo 15 osoba, u krivičnoj prijavi protiv Tankosićeve navodi se taksativno koja je bila njena odgovornost kada je reč o radovima i otvaranju Železničke stanice za putnike.

Zeleznicka-stanica-9-scaled-1.jpg
Zeleznicka-stanica-9-scaled-1.jpg

Portal Nova.rs imao je uvid u deo krivične prijave koji se odnosi na Jelenu Tanasković.

„Osumnjičena Jelena Tanasković, u periodu od 7. maja 2024. do 1. novembra 2024. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu v.d. generalnog direktora „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. Beograd, kao investitora u Projektu rekonstrukcije, modernizacije i izgradnje pruge Beograd-Subota-država granica (Kelebija), koji projekat obuhvata i rekonstrukciju, dogradnju i adaptaciju stanične zgrade, kao lice odgovorno za zakonitost njegovog rada, 5. jula 2024 godine omogućila je puštanje u rad vestibila krila B stanične zgrade Železničke stanice, kojem je i lično prisustvovala, iako nije bila izvršena prijava radova od strane investitora pre početka izvođenja radova, a građevinski radovi na staničnoj zgradi i dalje su bili u toku“, navodi se u krivičnoj prijavi o kojoj smo ranije pisali.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Dalje se ukazuje na sledeće.

„Niti je u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji izvršen tehnički pregled stanične zgrade Železničke stanice radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu i za garantovanje bezbednosti putnika i drugih lica, niti je za rad stanične zgrade bila izdata upotrebna dozvola, na koji način je putnicima u železničkom saobraćaju i drugim licima bilo omogućeno korišćenje vestibila krila B stanične zgrade, kao i prostora isred sve do 1. novembra kada je došlo do obrušavanja nadstrešnice“, navodi se u krivičnoj prijavi.

Podsetimo, prilikom pada nadstrešnice u Novom Sadu na licu mesta je stradalo 14 osoba, a naknadno je u bolnici preminula i teško povređena devojka, čime se broj žrtava povećao na 15. Reč je o nadstrešnici koja ja renovirana i svečano otvorena nekoliko meseci pre tragedije.

Srušio se deo nadstrešnice ispred glavne železničke stanice u Novom Sadu Foto:Nenad Mihajlović/Nova.rs

Režimski mediji, kao i predstavnici vlasti, od tragedije pokušavaju da prikažu da nadstrešnica Železničke stanice nije bila obuhvaćena projektom renoviranja, međutim, fotografije, kao i ljudi koji su učestvovali u izvođenju radova na stanici, demantovali su te navode.

VIDEO: Opozicija u Novom Sadu obeležila 40 dana od stradanja 15 ljudi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare