Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs, Medija centar Beograd, Facebook

Života M. (61), vozač GSP "Beograd", umro je u sredu uveče nakon što mu je pozlilo u toku vožnje za volanom autobusa 56 u Trgovačkoj ulici na Žarkovu, a tog dana se žalio da mu je loše i tražio je da ga neko zameni. Odgovoreno mu je da dođe do okretnice, gde ga smena čeka, ali Života do okretnice nikada nije stigao. Smrt Živote ponovo je ukazala na probleme i opterećenje sa kojim se suočavaju vozači GSP "Beograd".

Života se poslednjim atomima snage borio da skrene vozilo ka zidiću auto-placa koji se nalazi na uglu Trgovačke i Ulice braće Vučković u Žarkovu. Povređeno je i 17 putnika, ali su u pitanju lakše povrede, zapravo su ugruvani, a da Života nije uspeo da zaustavi zglobni autobus, već da je grdosija nastavila Trgovačkom ulicom, ko zna kakve bi posledice bile.

Pročitajte još:

„To je profesionalizam, da vozač tako postupi. Ceo ovaj događaj ukazuje na probleme sa kojima se suočavamo. U nekim pogonima je radna nedelja 5 dana, ali u drugim, kao što je Karaburma, radna nedelja je 6 dana i to dovodi do preopterećenja ljudi za volanom“, kaže za portal Nova.rs predsednik Sindikata vozača GSP Nebojša Mitrović.

Nebojša Mitrović Foto:Medija centar Beograd

Po njegovim rečima, situacija je poslednjih meseci nešto bolja, ali je i dalje daleko od idealne, za mnoge čak i podnošljive.

„Ovo što se događa je rezultat dugogodišnjih problema, došlo je do promena u rukovodstvu i situacija je nešto bolja, ali videćemo u kom smeru će sve ići. Problem je što smo sve stariji i bolesniji kao nacija, pa je tako i vozački kadar sve stariji i bolesniji. Problem je nastao kada su promenjeni uslovi rada, kada su svojevremeno iz Zaštite na radu uradili istraživanje koje je naručilo tadašnje rukovodstvo, a složili se rukovocioci nekih sindikata, da vozači mogu da rade 8 sati, sa pauzom od pola sata. Do tada je radno vreme, propisima, bilo ograničeno na 6 sati“, objašnjava Nebojša Mitrović.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Mitrović navodi i da je problem to što vozači između tura često ne mogu da odmore koliko bi trebalo, jer moraju da ispoštuju red vožnje. Zbog togfa se dešava da vozači „doručkuju na volanu“.

„Sve su to sistemski problemi pruzrokovani nedostatkom ljudi. Ja apelujem na Medicinu rada da prilikom sistemsatskog pregleda detaljnije kontrolišu zdravlje vozača. U autobusu se nalazi i po 150-200 putnika, čiji životi su u rukama vozača. Ne može neko sa šećerom ili sa srčanim problemima da vozi, jer posledice mogu da budu jatastrifakbe. Dešava se da ljudi ne odu na boovanje, da im ne bi bila umanjivana plata“, objašnjava predsednik Sindikata vozača GSP „Beograd“ .

BONUS VIDEO: Mesto nesreće u Trgovačkoj ulici u Žarkovu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar