Jadranka M. (41) je nastradala, za S. R. se traga, dok je suprug stradale žene V. M. samo pukom srećom preživeo tešku nesreću kada je došlo do sudara teretnog broda i čamca na Savi u petak uveče. Alas Renato Grbić, koji već godinama spašava davljenike na Dunavu kod Pančevačkog mosta, objašnjava za portal Nova.rs kako je najbezbednije ploviti rekama, a upravo ovi saveti bi mogli da vam spasu život u slučaju nesreće.
Nesreća u kojoj je dvoje ljudi izgubilo život, dok je jedna osoba preživela, dogodila se u petak u večernjim satima na levoj obali Save. Muškarac V. M. spasio se tako što je doplivao do obale, gde su mu u pomoć pritekli ljudi koji su se tu zadesili. Čamac je posle sudara sa brodom plutao izvesno vreme, a potom je potonuo. Jadranka i njen kum S. R. nestali su nakon sudara, da bi telo žene bilo pronađeno nekoliko sati posle nesreće.
Poznati beogradski alas, Renato Grbić, koji već godinama spašava ljudi iz nabujalih voda kod Pančevačkog mosta, ispričao je za portal Nova.rs da ljudi najčešće prave grešku kada plove sredinom reke i vrlo često nemaju osećaj da li se nešto nalazi ispred njih.
„Prvo i najvažnije što ljudi treba da znaju je da poštuju reku. Sledeće je da je upoznaju. Ljudi gube život zbog nepoštovanja i nepoznavanja reke. Znam veliki broj ljudi koji su dobili dozvole, a ni sami ne znaju kako su ih dobili, čamcima prilaze blizu velikih objekata, ne znaju kada treba da stanu, gde treba da priđu, kada treba da smanje gas ili da ubace čamac u ler. Neznanje najviše života odnosi“, počinje razgovor za Nova.rs poznati alas.
Grbić ukazuje na još jedan veliki problem, a to je vožnja noću, pogotovo tokom leta.
„Neophodno je, ako voze noću, da čamac bude osvetljen, da imaju svu potrebnu signalizaciju i obaveznu opremu, ukoliko dođe do sudara. Pojas je nešto što može da sačuva život“, naglašava beogradski alas.
Sem toga, i brzina je ta koja odnosi živote. Ističe da ljudi često kupuju jake čamce koji mogu da razviju veliku brzinu, a to može biti kobno, pogotovo kada na sve to popiju, pa izgube osećaj da li se nešto nalazi ispred njih i koliko je tačno udaljeno.
Zbog svega ovoga, Grbić ističe da je izuzetetno važno da se ide uz obalu, što smanjuje šanse od tragedija i istovremeno povećava šanse da će se ljudi spasiti ako dođe do nesreće.
„Važno je napomenuti da treba da se čamcima kreću uz obalu, nikako sredinom reke. Uz obalu imate objekte, pontone, bilo šta za šta možete da se uhvatite ako se dogodi nesreća. Kada se plovi sredinom reke, kao u ovom slučaju, povećava se rizik. Oni nisu videli baržu, ili šta je već bilo, i doslovno su se podvukli pod nju. To bi bilo kao u drumskom saobraćaju, da se podvučete pod drugi automobil svojim vozilom“, kaže Renato.
On naglašava da je tok reke veoma širok i da je moguće izbeći ovakve nesreće, samo ukoliko se ide uz obalu.
„To čuva glavu. Imali smo primer prošlo godine kada su se momci podavili usred noći jer su prelazili reku po jakom vetru. Brzina vetra je najveća na sredini reke i tada su veliki talasi. Reka se nikada ne prelazi, važno je ići lagano, smnjiti gas, sve što je brzo je problematično. Idite lagano uz obalu, lepše je i lakše“, zaključuje Renato Grbić.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare