Susreti sa vozilma pod pratnjom vrlo su česti na putevima širom naše zemlje, a posebno u Beogradu. Velika većina vozača ne bira načine kako bi im se sklonila sa puta, a advokat Ivan Simić u razgovoru za portal Nova.rs otkriva koji su ključni saveti kojih bi svi vozači trebalo da se pridržavaju kada naiđu na vozila u pratnji, jer bi u suprotnom mogli da se nađu u problemu.
Podsećanja radi, Dejan Gavrilović iz Efektive naišao je na veliki problem nakon što se na auto-putu kod Vrčina, prošle godine susreo sa vozilima u pratnji. Iako se sklonio automobilu koji se nalazio pre vozila u pratnji, službenici Odeljenja za obezbeđenje ministra unutrašnjih poslova protiv njega su podneli prijavu da je ometao njihovo kretanje.
U prijavi se navodilo da im je pokazao srednji prst, što je Dejan oštro negirao, a portal Nova.rs upozorava vozače kako da se ponašaju u slučaju da naiđu na vozila pod pratnjom.
Naime, advokat Ivan Simić ističe za Nova.rs da su vozila pod pratnjom vozila Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP), ali i drugih institucija, koja obavljaju svoju delatnost i imaju adekvatnu svetlosnu i zvučnu signalizaciju. Njihova prava definisana su zakonima, ali drugim podzakonskim aktima kojih se svi moraju pridžavati.
„Vozila pod pratnjom imaju piroritet i toga moramo svi biti svesni. Ukoliko dođe do nezgode ili udesa onda se može ceniti, eventualno, ko je skrivio nezgodu, ali je gotovo uvek vozač civilnog vozila u pasivi u odnosu na vozila pod pratnjom. Ono što je jako bitno jeste da vozač, kada naiđe na vozila pod pratnjom, ima obavezu da se na bezbedan način skloni sa puta i omogući im nesmetani prolazak“, objašnjava Simić.
Kako navodi, za vozila pod pratnjom ne važe klasična pravila saobraćaja, pa samim tim ni ograničenja na putevima. On navodi da su tri saveta ključna kojih se treba pridržavati – povećana pozornost, bezbedno sklanjanje sa putanje vozila pod pratnjom i potpuno prilagođenost uslova i načina vožnje na novonastalu situaciju.
„Prava vozača su na neki način suspendovana, mada ne možemo tako reći jer ničija prava ne smeju biti suspendovana nikada. Potrebno je imati povećanu pozornost kada su u vašoj blizini vozila pod pratnjom i ona moraju proći bez ikakvih prepreka na putu. Kada je reč o pomeranju sa njihove rute kretanja, to se mora uraditi isključivo bez toga da se ugroze drugi vozači“, naglašava advokat.
Advokat objašnjava da je do sada u praksi bilo bezbroj puta da su vozači, kada bi se u njihovoj blizini pojavila vozila pod pratnjom, odmah sklanjali sa puta i tada je dolazilo do saobraćajnih nesreća, što nikako ne sme da se dogodi jer je bezbednost svih učesnika u saobraćaja podjednako važna.
„Jako je važno reagovati brže i efikasnije, vozač treba da se što pre pomeri, ali se i tada prilagođavamo uslovima na putu, znači nikako ne smemo da ugozimo druge. Svaki od ovih saveta neophodno je da bude u korelaciji jedan sa drugim. Treba se prilagoditi uslovima vožnje u toj situaciji, ubrzati, usporiti, ali im omogućiti nesmetan prolazak“, naglašava advokat Simić.
On je objasnio da vozila pod pratnjom imaju svetlosnu i zvučnu signalizaciju. Svetlosna signalizacija nam je znak da bi trebalo da se sklonimo s puta vozilima u pratnji.
„Da bismo znali da je u pitanju vozilo pod pratnjom neophodno je da ono ima jasno istaknutu svetlosnu signalizaciju koju koristi i po potrebi zvučnu“, kaže advokat.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare