Na više od 660 lokacija u Beogradu nalaze se kamere, ali ne služe sve za detektovanje saobraćajnih prekršaja. Kada je reč o saobraćaju, definitivno najveći broj kamera služi za identifikaciju registarskih tablica, a portal Nova.rs otkriva na kojim se sve lokacijama nalaze postavljene kamere koje su u okviru sistema video-nadzora MUP Srbije.
Od nedavno je počeo sa radom i sistem za automatsko detektovanje prekoračenja brzine i on je postavljen na četiri lokacije – Bulevar Mihajla Pupina kod Brankovog mosta, zatim na raskrscnici Bulevara Nikole Tesle i Ulice Ušće, potom na raskrsnici Ulice Antifašističke borbe i Jurija Gagarina, kao i u Bulevaru kralja Aleksandra kod Đeram pijace.
Veći deo građana ne zna da je Beograd gotovo prekriven kamerama, ali nisu sve za detektovanje saobraćajnih prekršaja, kaže za Nova.rs Damir Okanović, predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja.
„Odredbama zakona u policiji, svaka kamera koja snima javni prostor je podatak koji mora biti dostupan javnosti, ne sme biti tajan. Jedan deo kamera služi za kontrolu prostora i nemaju posebnu ulogu za saobraćajne prekršaje. Te kamere se mogu koristiti kao dokazne okolnosti. Takođe, jedan deo kamera koristi se za prekršaje poput nevezivanje pojasa, nedozvoljenu upotrebu telefona, dok drugi deo ima posebnu namenu za automatsko evidentiranje prekršaja u saobraćaju, poput prelask na crveno svetlo, prekoračenja brzine i za nepropisno kretanje žutom trakom“, kaže Okanović i dodaje:
„Najveći broj kamera nisu namenjene za snimanje prekršaja već za snimanje određenog javnog prostora“.
Kamere se nalaze na 661 lokaciji, koje možete pogledati na ovom linku. Portal Nova.rs izdvojio je neke od njih, a evo gde se one nalaze:
Ovo su neke od najprometnijih ulica u Beogradu, a važno je napomenuti da ne beleže sve saobraćajne prekšaje, a najveći broj njih služi kao sigurnosna kamera.
Milan Božović, stručnjak za saobraćaj, ističe za Nova.rs da su kamere pametna investicija koja će svakako uticati na unapređenje bezbednosti saobraćaja.
„Da li kamera beleži prekršaje i koje zavisi od toga kako je kalibirisana i kako je postavljena, ali svakako očekujem da će doći do promene ponašanja učesnika u saobraćaju nabolje. To se kao primer dobre prakse pokazalo svuda u svetu, pa očekujem da će i kod nas dovesti do unapređenja bezbednosti u saobraćaju“, objašnjava Božović.
Stručnjak za saobraćaj objašnjava da ne može svaka kamera da beleži prekršaje i da dosta zavisi od specifikacija.
„Kamere moraju biti kalibirsane, moraju da imaju određene preformanse koje omogućavaju merenje brzine kretanja vozila ili činjenje prekršaja. Ne može da se skine kamera obična kamera, da se postavi na to mesto i da se kaže da ona sada snima prekršaje i da meri brzinu. Takođe, moraju da poseduju poseban sistem za merenje“, kaže naš sagovornik i dodaje:
„Ovde je reč o poprilično velikom broju kamera i zavisno od toga kako se stvari budu menjale u nekom vremenskom periodu će se sigurno raditi analiza šta je popravljeno, šta nedostaje i šta dodatno treba da se unapredi. U ovom trenutku, svakako je pomak i dobar korak napred“.
Bonus video: Koji se to saobraćajni prekršaji sve čine u Nišu?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare