Pogibija dečaka u saobraćajnoj nesreći u Požeškoj ulici kod Hipodroma, otvorila je temu "crnih tačaka" u Beogradu, odnosno deonica na kojima ljudi najviše ginu u našoj prestonici.
Da pojasnimo, „crne tačke“ zapravo znače da je na tom mestu povećan broj saobraćajnih nezgoda u jednom periodu. Prema rečima stručnjaka, za tačke se uzima različita dužina, koja može da bude i 100 metara, dok se „crne deonice“, mere u kilometrima.
Da putevi nemilosrdno odnose živote svedoči, kako smo gore naveli, teška nesreća u kojoj je poginuo 14-godišnjak te smo tim povodom napravili spisak „crnih tačaka“ u Beogradu kako bismo skrenuli pažnju učesnicima u saobraćaju na kojim delovima puteva treba da „otvore četvoro očiju“.
Milan Vujanić, stručnjak za bezbednost saobraćaja, za Nova.rs kaže da je u mnogim saobraćajnim nesrećama kriv ljudski faktor, neprilagođena vožnja, alkohol, mobilni telefon.
„Recimo, u slučaju ovog poginulog dečaka, koji je prema mojim informacijama imao 16 godina, a ne 14, kako su saopštili mediji, kriv je ljudski faktor, jer, prema mojim saznanjima, vozač nije imao vozačku dozvolu, a i vozio je neprilagođenom brzinom. Ali, to ne znači da je svaka saobraćajka bila uzrokovana ljudskim faktorom. Recimo, na tom mestu treba napraviti bezbedonosne veštačke prepreke koje destimulišu brzu vožnju. To je jedan od načina na koji mogu da se smanje tragedije. Crnih tačaka ima po celom gradu, ali one svakako ne bi bile toliko crne da se učesnici u saobraćaju pridržavaju propisa“, rekao je on.
Kao što je Vujanić naveo, Beograd je pun „crnih tačaka“, a mi smo izdvojili one na kojima najčešće dolazi do saobraćajki.
Radnička, Požeška od Ade – Hipodrom
Podsetimo i da su se na istom mestu kod Hipodroma, na kojem je pre par dana poginuo tinejdžer (14), nedavno dogodile još dve teške saobraćajne nesreće. 5. novembra, na istom mestu, stradao je Aleksandar P. (19) kada je automobilom „reno klio“ iz nepoznatog razloga prešao u suprotnu traku i sudario se sa tri automobila. Sredinom septembra, na Mostu na Adi u smeru ka Novom Beogradu i u blizini isključenja za Arenu poginuo je vozač motora kada je na njega naleteo automobil.
Ibarska magistrala
Deonica Ibarska magistrala kod groblja Orlovača godinama unazad važi za jednu od najcrnjih tački. Iako se na njoj dešavaju tragedije maltene na dnevnom nivou, do sada nije urađeno ništa da bi se poboljšala, odnosno sprečila buduće pogibije. Neprilagođena brzina, propust vozača koji se odnosi na nepravilno sagledavanje saobraćajne situacije i nebezbedno odstojanje ili rastojanje između vozila prepoznati su kao uticajni faktori kod saobraćajnih nesreća u kojima su evidentirane nastradale osobe tokom prethodne tri godine. Takođe, duž Ibarske magistrale je dosta poljoprivrednih površina, pa zato iz Agencije za bezbednost saobraćaja mole vlasnike poljoprivrednog zemljišta da nakon obavljenih radova uklone blato sa točkova pre nego se uključe u javni saobraćaj.
Podsetićemo na tešku nesreću koja se dogodila prošle godine u kojoj je četvoro mladih poginulo u direktnom sudaru „dačije“ i „bmw“.
Slavija
Slavija je definitivno mesto na kojem se dešavaju saobraćajne nezgode, a statistike kažu da ih u toku godine bude oko 200. Dešavaju se na samom kružnom toku, na isključenjima i uključenjima. Podaci pokazuju da je u nekoliko navrata dolazilo do obaranja pešaka.
Autokomanda
Na Kružnom toku kod Autokomande, u blizini stadiona Zvezda i Partizan u toku godine dogodi se oko 150 saobraćajnih nezgoda, a uglavnom ginu pešaci.Opšte je poznato da su kružni tokovi poznati kao najnesigurniji delovi, pa tako Autokomanda spada u jednu od najcrnjih tačaka. Takođe, stajalište za prigradske autobuse na Autokomandi u smeru ka Nišu je neosvetljeno, blatnjavo i teško dostupno, te se i tu često dešavaju udesi, kao i udaranja pešaka.
Mostovi
Najviše saobraćajnih nezgoda dogodi se na potezu duž Brankove do Terazijskog, potom na Mostarskoj petlji, te Mostu na Adi, Gazeli, Pančevcu. Najčešće je reč o lančanim sudarima, potom slede prevrtanja, sustizanja, preticanja…
Novi Beograd
Najviše saobraćajnih nezgoda na Novom Beogradu dogodi se na kružnom toku kod Opštine Novi Beograd. Potom kod Ušća, a zatim u Jurija Gagarina. U ovom slučaju, reč je o kružnim tokovima i raskrsnicama.
Zbog ovoga se „gubi glava“ u saobraćaju
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare