MIN Lokomotiva, jedna od retkih firmi koja je preživela propast nekadašnjeg giganta Mašinske industrije u Nišu, muku muči da stane na noge ali sada zbog kradljivaca koji joj godinama ne daju mira. Pogon bivše Mašinske industrije pravi je majdan za lopove koji odnose sve što im dođe pod ruku jer ogroman prostor nema adekvatno obezbeđenje. Nakon što su potpuno očerupali napuštene hale, kradljivci su prešli na imovinu firmi koje i dalje rade, jer su za razliku od MIN Holdinga koji je u stečaju, uspele da nađu novog vlasnika.
Poslednja provala u nizu čiji je epilog milionska šteta pričinjena MIN Lokomotivi, dogodila se minulog vikenda. Dvojica kradljivaca, nakon što su polomili prozor na jednoj hali, probili zid na drugoj, ušli su u treću gde je bila lokomotiva koja je čekala remont. Osim strujnih kablova koje su ukrali iz hala, urnisali su lokomotivu, vlasništvo Srbija Voza, pa će MIN Lokomotivi sada trebati dva meseca rada, da je dovedu u stanje u kojem je stigla u njihovu fabriku.
Goran Jovanović, direktor MIN Lokomotive objašnjava da su njihove kamere zabeležile čitav lopovski poduhvat, što je omogućilo i identifikaciju izvršilaca.
„Krađa je počela sa bočne srane naših prostorija, iz prve dve hale su skinuti delovi koji su služili za osvetljenje, to je oko 400 metara kablova. Međutim, ono što za nas predstavlja mnogo veći gubitak je što su nakon toga upali u prostoriju gde se nalazila lokomotiva pripremljena za remont. Ušli su u mašinu i isekli kompletnu instalaciji visokog i niskog napona pa je ukupna šteta koju smo pretrpeli preko 50.000 evra. Moram da pohvalim kriminalističku policiju PU Niš koja je izuzetno brzo reagovala, provalnici su uhvaćeni, vraćeno nam je 46 kilograma bakra koji je preostao nakon što su spalili gumu sa provodnika, ali mi od toga nikakve koristi više nemamo“, priča Jovanović.
Ističe da im predstoji ožičavanje uništene lokomotive za šta će trebati mnogo i vremena i novca.
„Jedan deo štete je taj materijal koji su odneli, drugi što nam pedstavlja mnogo veći problem je to ožičavanje lokomotive. Trebaće nam mesec, možda i dva a moraćemo da angažujemo i dodatnu radnu snagu da je vratimo u stanje u kome je bila kada je stigla kod nas. Ti ljudi na tim materijalima ne mogu mnogo da zarade ali su nama napravili ogromnu štetu“, nastavlja direktor MIN Lokomotive.
Dodaje da je ovo poslednja u nizu krađa koje je ovo preduzeće pretrpelo.
„Pre dve godine smo taman doveli lokomotivu do predaje kupcu a oni su ušli i pokrali kablove. Morali smo da kupujemo druge a što je još gore, kasnili smo sa isporukom“, kazao je Jovanović. Dejan Avramović, šef proizvodnje u ovom preduzeću, objašnjava da MIN Lokomotiva ima obezbeđenje ali da je ono nedovoljno da zaustavi krađe.
„Nije ovo prvi put da smo na meti kradljivaca iako imamo obezbeđenje. Problem je kompleksiniji jer na ovom prostoru posluje više firmi. U vreme kada je radila Mašinska industrija, postojalo je dvadesetčetvoročasovno obzbeđenje. Sada ima više privatnih kompanija, neke firme su prestale da funkcionišu a mi se naslanjamo na prostor prema selu Medoševac koji je potpuno neobezbeđen. Trebala bi nam pomoć grada da taj deo nekako zaštitimo
„MIN Lokomotiva, jedna od retkih firmi koja je preživela propast nekadašnjeg giganta Mašinske industrije u Nišu, muku muči da stane na noge ali sada zbog kradljivaca koji joj godinama ne daju mira. Pogon bivše Mašinske industrije pravi je majdan za lopove koji odnose sve što im dođe pod ruku jer ogroman prostor nema adekvatno obezbeđenje. Nakon što su potpuno očerupali napuštene hale, kradljivci su prešli na imovinu firmi koje i dalje rade, jer su za razliku od MIN Holdinga koji je u stečaju, uspele da nađu novog vlasnika.
„, priča Avramović.
Ilustrujući tvrdnju da je nekadašnja Mašinska industrija devastirana u dobroj meri i zahvaljujući kradljivcima, Avramović je novinare odveo u halu nekadašnje Vagonke. Mesto odakle su nekada izlazile čitave železničke kompozicije za potrebe ne samo Jugoslavije već i inostransrtva, sada je sablasno pusto a osim nekoliko neispravnih svetiljki, više ništa nije ostalo.
„Sve su odneli, čak i izolaciju sa cevi, sve što je bilo od metala, čitav krov sa hale. Ono što je najopasnije je što su nedavno ukradene i skretnice sa železničke pruge koja prolazi ovde kraj nas, srećom da smo to odmah primetili, vozovi su mogli da iskoče iz šina“, rekao je Avramović. Niška policija je saopštila da su uhapšena dvojica mladića starosti 19 i 21 godinu nakon što su počinili ovu krađu te da će protiv njih biti podneta krivična prijava. MIN Lokomotiva prodata je 2018. godine preduzeću „Vagon Market“ iz Beograda a trenutno zapošljava pedesetak radnika.
BONUS VIDEO: Novi protest i blokada saobraćaja zbog gradnje parkinga pored škole u Nišu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare