Meštani naselja Popova Voda, koje se nalazi na petom kilometru magistralnog puta od Užica ka Zlatiboru, svakodnevno strepe za svoje i živote svoje dece. Na deonici dugoj oko 500 metara, poslednjih 15 godina, život je izgubilo čak osam meštana ovog naselja među kojima i dvoje dece, dok ih je nekoliko preživela sa lakšim ili težim povredama.
Pešačka staza kojom se kreću ka autobuskom stjalištu i nazad je potpuno nebezbedna, a kako im jedini izlaz iz naselja nudi samo kretanje ka Užicu, svakodnevno krše propise i vozilima prelaze dve pune linije horizontalne saobraćajne signalizacije jer nemajau izbora da bi se uključili ka Zlatiboru.
Tražili su pomoć Puteva Srbije i lokalne zajednice, ali odgovora nema.
U prigradskom užičkom naselju Popova Voda živi oko 70 stanovnika od kojih su njih blizu 30 deca. Svakodnevno odlaze u školu i na posao, a za sve njih to je neprekidan rizik. Ulica iz naselja, koja izlazi na levu stranu magistrale ka Zlatiboru, jedina je veza ovog naselja sa magistralnim putem. Dozvoljen smer je samo desno, ka Užicu, dok levo mogu samo preko dve pune linije, što svakodnevno rade, jer da bi ispoštovali saobraćejnu signalizaciju morali bi voziti pet km do Užica da bi se okrenuli što je deset kilometara vožnje.
“Levo od nas su Bela Zemlja i Zlatibor, vrtić je na 2,5km odavde, decu vozimo kolima i rizikujemo živote svakodnevno. Na Beloj Zemlji je i najbliža prodavnica, pošta, mesna zajednica, a veliki broj meštana radi na Zlatiboru. Mi drugo uključenje na magistralni put nemamo, a da putujemo do Užica da bi okrenuli vozilo, nije ni za očekivati. Bez obzira na ograničenja koja pokazuje signalizacija, a to je 70 km/h iz smera Užica i 50 km/h iz suprotnog smera, vozila se najčešće kreću duplo većom brzinom”, kaže za Nova.rs meštanin Ivan Marjanović.
Problem koji je za meštane Popove Vode još veći je uska pešačka staza koja se nalazi tik uz magistralni put i void ka autobuskom stajališu. Najrizičniji deo je tamo gde su na kolovozu tri trake, to je deonica duga oko 300 metara. Na delu gde se dva trake iz pravca Užica spajaju u jednu, nalazi se i isključenje za Belu Zemlju sa desne i uključenje sa Bele Zemlje sa leve strane. To je mesto gde su saobraćajni udesi najčešći. Ivan kaže da kretanje pešačkom stazom nije bezbedno ni za odrasle ni za decu, jer su česti udesi na tom delu puta, gde vozila izleću na kolovoz, što se i nedavno po ko zna koji put dogodilao. Prava je sreća da tada nikog nije bilo na pešačkoj stazi ali nije uvek bilo tako.
“Osam pešaka je stradalo na ovom delu puta, među njima dvoje dece od dve i sedam godina, to je oko 10% stanovništva. Mislim da u Užicu gde živi oko 60.000 ljudi, nije stradalo toliko pešaka u poslednjih 30 godina. To je jasan signal da je ovo po život opasna deonica. Pre neki dan je dečak pao na pešačkoj stazi jer je pored njega protutnjao kamion koji se kretao ko zna kolikom brzinom.
Teško je povređena devojka koja je pre nekoliko godina čekala autobus na stajalištu kada se dogodio udes i vozilo je pokupilo dok je čekala autobus. Jas sam se kolima uključivao i udarilo me vozilo koje se kretalo 150km/h a ograničenje je tada bilo 70 km/h, prava je sreća da sam preživeo. Tražili smo da se u oba smera brzina ograniči na 50/h i da se deonica obeleži kao naseljeno mesto a pre svega da se bar pešačka staza odvoji zaštitnom ogradom od kolovoza. U Putevima Srbije nismo naišli na razumevanje. Dodatni problem je što se vozila uglavnom kreću duplo brže nego što je propisano”, objašnjava Ivan.
Od izvođača “Putevi Užice”, meštani su pre više od godinu dana dobili obaveštenje da je uz pešačku stazu moguće postaviti zaštitnu ogradu, ali nje i dalje nema. Kako za Nova.rs kaže inženjer Puteva Užice Ana Punišić, ograda je urađena, ali se ispostavilo da zbog nedovoljne širine pešačke staze nju nije bilo moguće postaviti pa će od nadzornog organa tražiti novo razmatranje rešenja ovog problema.
“Žalbi je bilo baš dosta, možda oko 50 za tu deonicu. Nadzorni organ je napisao da se stavi pešačka ograda, zbog male širine pešačke staze nije mogla odbojna jer ni ona ne bi bila bezbedno rešenje. Kada se ta pešačka staza završila, nije bilo mesta ni za pešačku ogradu jer je staza toliko uska da njom ne bi mogle da se kreću majke sa kolicima, kada bi se ograda po propisima u odnosu na kolovoz postavila. Mi smo tu ogradu i napravili ali ona stoji jer nije bilo prostora da je postavimo. Ponovo ćemo se sastati sa Nadzornim organim pa da pokušamo da donesemo neko novo rešenje”, rekla je Punišić za naš portal.
Meštani veruju da bi se problem postavljanja ograde mogao rešiti proširenjem pešačke staze ili njenim izmeštanjem nekoliko metara od kolovoza. Što se tiče bezbednog uključenje za skretanje na levu stranu magistralnog puta, kako nam je rekla Ana Punišić, meštani se moraju obratiti upravljaču puta, a to su Putevi Srbije, kako bi se pronašlo propisno i bezbedno rešenje uključenja.
Meštani kažu das u se po tom pitanju i obraćali Putevima Srbije ali reakcije nije bilo. Ono što bi moglo biti rešenje, jeste da lokalna samouprava obezbedi priključak na drugom mestu, što iziskuje izgradnju ulice u dužini od oko 300-400 metra. U lokalnoj smoupravi su, kako kažu, dobili odgovor da meštani moraju rešiti imovinskopravne odnose, što oni nisu kadri da urade, jer smatraju da je u pitanju javni interes koji jeste u nadležnosti grada Užica.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare