Foto: Shutterstock/Nenad Nedomacki/Suburbanium/Dimitrina Lavchieva

Pružni prelazi u Loznici i okolini već godinama odnose živote, a uprkos brojnim apelima i mnogobrojnim tragedijama nadležni ništa ne preduzimaju, pa se vožnja po ovom kraju Srbije vrlo lako pretvara u ruski rulet sa kobnim posledicama.

Pre samo mesec dana jedna osoba je nastradala kada je na nju naleteo teretni voz, a u junu ove godine poginuo je mladić iz Loznice koji je svojim automobilom udario u voz koji je prolazio.

Pročitajte još:

Loznički kraj ima samo jedan adekvatan prelaz preko pruge za pešake u Lozničkom Polju, dok je u svim ostalim delovima jedini način da pređete prugu tako što pretrčite pružni prelaz. Prelazi za vozila često su neobezbeđeni, nesređeni, a iako imaju rampe vrlo često ostaju podignute dok vozovi prolaze.

Loznica Foto:Dragan Mujan/Nova.rs

Svakako jedan od najkritičnijih i najopasnijih pružnih prelaza nalazi se na pola puta, između Loznice i Banje Koviljače, u neposrednoj blizi nekadašnje fabrike „Viskoza“. Reč je o pružnom prelazu na kom se svake godine dogode brojne nesreća u kojima vozovi nalete na putnička vozila.

Brzi vozovi – veći rizik

Opasnost se povećala poslednjih godina nakon renoviranja i sanacije pruge Šabac – Mali Zvornik, od kada su vozovi počeli da idu većom brzinom i od kada je ustaljena linija od Loznice do Šapca, na kojoj vozovi razvijaju brzinu od 80 kilometara na sat.

Možda jedan od najbizarnijih slučajeva dogodio se 2020. godine, na pruzi Loznica – Šabac, kada je isti voz, u istom dana, udario u dva automobila i tom prilikom usmrtio dve osobe.

Meštani ovog dela Srbije više puta su apelovali na nadležne organe da nešto učine po pitanju pružnih prelaza, međutim, godinama se ništa nije promenilo.

Foto:- / Wavebreak / Profimedia

„Godinama se na ovim pružnim prelazima dešavaju razne saobraćajne nesreće i tragedije. Ne znamo koliko je ljudi poginulo i povređeno godinama unazad. Navodno, uvek kažu da će biti preduzete mere, ali ništa se nije promenilo. Vozovi su česti, a ljudi na rizik prolaze svuda. Mada, koliko ima propusta institucija, ima i grešaka vozača. Na svakom pružnom prelazu postoji znak stop, ali na njega niko sem auto-škole ne staje“, objasnio nam je meštanin Lozničkog Polja.

Drugi stanovnici ovog grada saglasni su sa ovim mišljenjem, ali, kako kažu, nemaju nadu da će se išta promeniti u budućnosti.

„Nisu u stanju da prelaz preko pruge urade kako treba, točkovi nam otpadaju kada prelazimo prugu, a zamislite koliko je tek komplikovano obezbediti sve. Zanima me samo koliko će još ljudi morati da nastrada i da bude povređeno kako bi stavili rampe na prelaze, posebno na ove u prigradskim naseljima“, zaključio je stanovnik Loznice.

Podsetimo, nesreće se gotovo svakodnevno dešavaju, a najpoznatiji jeste slučaj iz 2020. godine kada je isti voz dva puta udario dva automobila, usmrtivši dve osobe, dok je nekoliko njih povređeno.

Saobraćajna nezgoda na magistralnom putu Mali Zvornik – Loznica, kod mesta Brasina Foto:Screenshot/Instagram/192_rs

Ne treba zaboraviti i da se veliki broj pružnih prelaza nalazi se u ruralnim područjima u kojima se meštani najčešće bave poljoprivrednom, pa nisu ni retke i nesreće u kojima vozovi naleću na traktore ili druge radne mašine, što se neretko završava kobno po njihove vozače i saputnike.

Pravo je pitanje koliko će još ljudi morati da nastrada i da bude povređeno kako bi se konačno učinilo nešto sa problematičnim pružnim prelazima.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar