Pružni prelazi u Loznici i okolini već godinama odnose živote, a uprkos brojnim apelima i mnogobrojnim tragedijama nadležni ništa ne preduzimaju, pa se vožnja po ovom kraju Srbije vrlo lako pretvara u ruski rulet sa kobnim posledicama.
Pre samo mesec dana jedna osoba je nastradala kada je na nju naleteo teretni voz, a u junu ove godine poginuo je mladić iz Loznice koji je svojim automobilom udario u voz koji je prolazio.
Loznički kraj ima samo jedan adekvatan prelaz preko pruge za pešake u Lozničkom Polju, dok je u svim ostalim delovima jedini način da pređete prugu tako što pretrčite pružni prelaz. Prelazi za vozila često su neobezbeđeni, nesređeni, a iako imaju rampe vrlo često ostaju podignute dok vozovi prolaze.
Svakako jedan od najkritičnijih i najopasnijih pružnih prelaza nalazi se na pola puta, između Loznice i Banje Koviljače, u neposrednoj blizi nekadašnje fabrike „Viskoza“. Reč je o pružnom prelazu na kom se svake godine dogode brojne nesreća u kojima vozovi nalete na putnička vozila.
Opasnost se povećala poslednjih godina nakon renoviranja i sanacije pruge Šabac – Mali Zvornik, od kada su vozovi počeli da idu većom brzinom i od kada je ustaljena linija od Loznice do Šapca, na kojoj vozovi razvijaju brzinu od 80 kilometara na sat.
Možda jedan od najbizarnijih slučajeva dogodio se 2020. godine, na pruzi Loznica – Šabac, kada je isti voz, u istom dana, udario u dva automobila i tom prilikom usmrtio dve osobe.
Meštani ovog dela Srbije više puta su apelovali na nadležne organe da nešto učine po pitanju pružnih prelaza, međutim, godinama se ništa nije promenilo.
„Godinama se na ovim pružnim prelazima dešavaju razne saobraćajne nesreće i tragedije. Ne znamo koliko je ljudi poginulo i povređeno godinama unazad. Navodno, uvek kažu da će biti preduzete mere, ali ništa se nije promenilo. Vozovi su česti, a ljudi na rizik prolaze svuda. Mada, koliko ima propusta institucija, ima i grešaka vozača. Na svakom pružnom prelazu postoji znak stop, ali na njega niko sem auto-škole ne staje“, objasnio nam je meštanin Lozničkog Polja.
Drugi stanovnici ovog grada saglasni su sa ovim mišljenjem, ali, kako kažu, nemaju nadu da će se išta promeniti u budućnosti.
„Nisu u stanju da prelaz preko pruge urade kako treba, točkovi nam otpadaju kada prelazimo prugu, a zamislite koliko je tek komplikovano obezbediti sve. Zanima me samo koliko će još ljudi morati da nastrada i da bude povređeno kako bi stavili rampe na prelaze, posebno na ove u prigradskim naseljima“, zaključio je stanovnik Loznice.
Podsetimo, nesreće se gotovo svakodnevno dešavaju, a najpoznatiji jeste slučaj iz 2020. godine kada je isti voz dva puta udario dva automobila, usmrtivši dve osobe, dok je nekoliko njih povređeno.
Ne treba zaboraviti i da se veliki broj pružnih prelaza nalazi se u ruralnim područjima u kojima se meštani najčešće bave poljoprivrednom, pa nisu ni retke i nesreće u kojima vozovi naleću na traktore ili druge radne mašine, što se neretko završava kobno po njihove vozače i saputnike.
Pravo je pitanje koliko će još ljudi morati da nastrada i da bude povređeno kako bi se konačno učinilo nešto sa problematičnim pružnim prelazima.