Čedomir Stojković Foto.privatna arhiva

Advokat Čedomir Stojković podneo je danas u beogradskoj Palati pravde krivičnu prijavu protiv višeg javnog tužioca u Novom Sadu, Branislava Lepotića, zbog toga što nije predložio određivanje mere pritvora prema osobama koje su umešane u radove na Železičkoj stanici u Novom Sadu, čija nadstrešnica je pala 1. novembra i usmrtila 15 ljudi, dok je dvoje teško povređeno.

Prema rečima advokata Stojkovića, tužilac Lepotić je time tim osobama „omogućio da skrivaju i uništavaju dokaze i da utiču na svedoke koji su pod njihovom kontrolom dok su na slobodi“.

Pročitajte još:

„U ovom trenutku bi 16 osoba trebalo da bude u pritvoru, uključujući i bivšeg ministra Gorana Vesića. On je usmeno otvorio Želeničku stanicu dok je bio ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture iako je znao da organi ministarstva na čijem je čelu nisu obavile nadzor i izdali potrebne dozvole“, izjavio je advokat Čedomir Stojković za portal Nova.rs.

Čedomir Stojković Foto: Medija Centar Beograd

On naglašava da je do imena firmi koje su učestvovale u radovima i imenima odgovornih lica moglo da se dođe na najjednostavniji način, uvidom u Građevinsku knjigu i Građevinski dnevnik.

„Minimum odgovornih koji su morali da budu u pritvoru su Nebojša Šurlan (bivši direktor „Infrastruktura železnice), Geng Ksin (generalni direktor u preduzeću „China Railway Design Corporation“ i druga odgovorna lica iz kineksih kompanija, bivši ministar Goran Vesić i odgovorna lica iz kompanija koja su učestvovala u radovima na rekonstrukciji železničke stanie Novi Sad. Najmanje sedam osoba je potpisano na Građevinskom dnevniku i Građevinskoj knjizi i one su obavljala funkcije odgovornih izvođača radova i funkcije nadzora, i njihova imena su poznata tužiocu“, naglašava Stojković.

krivična prijava Foto.privatna arhiva

On naglašava da je presedan u istoriji srpskog pravosuđa da je prošlo više od dve nedelje od smrti 15 ljudi a da niko do sada nije u pritvoru.

„Građevinska dozvola za stanični objekat nije izdata. Građeno je bez nje. Bez upotrebne dozvole je pušten u rad. Niskogradnja i visokogradnja se razlikuju, kao i dozvole za njih. Rekonstrukcija pruge se obavlja uz dozvolu za niskogradnju i ne može se u okviru nje raditi nešto na Železničkoj stanici. To bi bilo kao kada bi neko rekonstruisao ulicu i onda izgradio autobusku stanicu. Ovo su činjenjce koje tužilac u Novom Sadu skriva, i za vreme istrage omogućava osumnjičenima da prepravljaju dokaze i utiču na svedoke“, izričit je advokat Stojković.

Ko se sve nalazi u krivičnoj prijavi?

Krivičnom prijavu je obuhvaćen tužilac Branislav Lepotić jer nije odredio pritvor sledećim ljudima – sada bivšem ministru Goranu Vesiću, generalnom direktoru CRDC (China Railwaz Desing Corporation Serbia, ogranak Beograd) Gengu Ksinu, bivšem direktoru „Infrastruktura Železnice“ Nebojši Šurlanu, građevinskom inženjeru Ljiljani Milić Marković, koja je bila glavni projektant projekta, takođe odgovornom projektantu Branislavi Lazović, zatim zakonskom zastupniku CRIC (China Railway International Corporation LTD – Serbia, ogranak Beograd) Fengranu Qiu, zakonskom zastupniku CCCC (China Communications Construction Company LTD, ogranak Beograd-Savski Venac) Jangu Dongu, zatim zakonskom zastupniku i generalnom direktoru „Starting doo“ Nikoli Triviću.

krivična prijava Foto.privatna arhiva

Takođe, navodi se da tužilac nije odredio pritvor i za još nekoliko NN osoba, a koje su imale ključnu ulogu kada je reč o izvođenju radova na Železničkoj.

krivična prijava Foto.privatna arhiva

U Novom Sadu se 1. novembra nešto pre 12 časova srušila nadstrešnica tek rekonstruisane železničke stanice i tada je na licu mesta stradalo 14 ljudi. Troje ljudi je sa teškim telesnim povredama prebačeno u KC Vojvodine, gde je jedna devojka preminula pa je broj žrtava narastao na 15, a još dvoje povređenih se nalazi u teškom stanju.

Zvanične institucije su istog dana, dok su ljudi ležali još pod komadima betona izneli niz neistina da u okviru rekonstrukcije nadstrešnica nije rađena. „Infrastrukutra železnice“ izadala je zvanično, lažno, saopštenje, a bivši ministar Goran Vesić i predsednik Republike Aleksandar Vučić su to izjavili na televizijama sa nacionalnim frekvencijama.

Zeleznicka-stanica-9-scaled-1.jpg

Svedoci, fotografije i snimci su ih demantovali. Do sada je jedino Goran Vesić, nevoljno, podneo ostavku.

Rekonstrukcija pruge i zgrade je koštala 65 miliona evra, a kuriozitet je da je zgrada Železničke stanice dva puta otvarana, prvi put je to uradio Aleksandar Vučić 2022. godine, drugim put Goran Vesić i predsednica pokrajinske vlade Maja Gojković 5. jula ove godine, manje od četiri meseca pre nesreće.

BONUS VIDEO: U nesreći na Železničkoj stanici Novi Sad stradalo 15 ljudi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare