Grupa stanara iz Cvijićeve ulice u centru Beograda obratila se juče redakciji portala Nova.rs, tvrdeći da već godinu dana ne mogu da žive od nesnosnog smrada koji se širi iz dimnjaka montažnog lokala brze hrane, a koji je direktno okrenut ka prozorima višespratnice na broju 93. Oni kažu da već mesecima apeluju, kako na vlasnika i zaposlene u lokalu, tako i na nadležne komunalne službe da reše pitanje ovog ekološkog problema, ali da uvek dobiju odgovor da "sve funkcioniše po precudarama", dok oni za to vreme, kako tvrde, ne mogu ni prozore da otvore.
Da problem postoji i da gotovo čitav kvart na raskrsnici Cvijićeve i Ulice Zdravka Čelera „miriše“ na roštilj, uverili su se i reporteri Nova.rs koji su juče razgovarali sa pobunjenim stanarima.
„Problem traje godinu dana, od kada se lokal sa roštiljem ovde otvorio. Nedeljom ne možete da otvorite prozor, to ne smrdi na pljeskavice, na batak, belo meso, već na prljav roštilj i izgoreo ćumur. Verujem da apsolutno niko ne želi da mu od 6 sati ujutru smrdi najpre nsa izgoreli ugalj i rasplamsavanje, a potom celog dana sve što bude bačeno i pečeno na tom roštilju. Širi centar grada nije mesto za ovakvu vrstu lokala ukoliko ne poštuju osnovne, minimalne i normalne uslove za rad i ono što bi on trebalo da ispunjava, kao što su filteri za pročišćavanje, na primer“, kaže za naš portal jedna od stanarki.
Ona kaže da nije teško ukucati na guglu i videti koji su to minimalni uslovi kako bi se otvorio roštilj.
„Nekoliko puta smo ih zamolili da stave filtere, ali su nam oni rekli da imaju filtere. Postoje različiti filteri, u zavisnosti od cene, ali oni su stavili najjeftinije moguće, koje je sticajem okolnosti ugrađivao komšija koga znam, i koji mi je rekao da su to najobičniji, kineski. Više puta su zamoljeni, ja kada sam fotografisala lokal, krenuo je jedan od njih da se svađa sa mnom. Žene koje žive u prvom ulazu, ali i ljudi iz kafića su rekli da se okrene dimnjak jer smeta njima u kafiću. Niko ne sme da se suprotstavi i to je to“, kaže stanarka iz obližnje zgrade gde se nalazi kiosk.
Ona dodaje i da se Beokom servisu na Tviteru, koji prima reklamacije građana, obratila milion puta.
„Nisam samo ja tvitovala Beokom-u, već i komšije, od prvog ulaza, pa na dalje, a oni su morali da dalje proslede ekološkoj inspekciji. Ja sam razgovarala sa ženom iz te inspekcije koja je meni rekla da ja ne mogu apsolutno ništa da uradim po tom pitanju, osim da se pomirim sa činjenicom da će to tako da smrdi dok god je taj lokal tu“, navodi stanarka.
Na pitanje novinara šta je inspektorka rekla kao razlog, naša sagovornica kaže da najblaže rečeno ima veze sa stranačkom pripadnošću.
„Pustite nešto da ide i da ide, i sve idete na ljubaznost, na civilizovani način da objasnite, ali očigledno to sa njima ne ide tako. Dolazili su ljudi, žalili su se, ali kakvo je stanje, svi su se pomirili sa činjenicom da oni rade i dalje ovako. Komšinica mi se malopre požalila i rekla da je juče zvala da prijavi i da su joj rekli da nema njihove svrhe, i da nije jedina koja se žalila“, navodi ona i dodaje da je mejlove slala i na Grad Beograd, a htela je čak i privatno da plati merenje zagađenja.
Kao jedino rešenje, nakon godinu dana, vidi da se lokal ukloni.
„Sve vreme je bilo „u redu je“, neka nabave filter, svi smo išli na mirnodobsku varijantu, ali juče sam pitala šta je potrebno kako bi se lokal uklonio. Rekli su mi da je potrebna peticija koju bi predala Gradu. Kažem da imam mejlove i da su mi rekli da je vanredna situacija i da će mi odgovoriti posle 30. aprila. Ponovo sam slala, ali mi niko ništa nije odgovorio. Na Tviteru sam Beokomu prijavila više puta, postoji i broj predmeta, ali se ništa nije desilo. Znam šta jedan objekat mora da ima da bi mogao da se bavi ovakvim poslom. Zamislite šta bi bilo da u Garden centru, koji se nalazi dijagonalno od nas nekoliko desetina metara, kažu da im smrdi na roštilj, a platili kvadrat 3.000 evra. Ili bi morao da zatvori lokal, ili bi morao da kupi odgovarajuće filtere, prosto ne može tako da funkcioniše“, zaključuje ona.
„Ventilacija po svim standardima“
Sa druge strane, radnici kioska sa kojima su novinari portala Nova.rs razgovarali kažu da su čuli za primedbe jedne od građanki, koja se stalno žali, ali da su oni pomerali dimnjak, te da su sve inspekcije utvrdile da oni imaju sve odgovarajuće filtere.
„Oni su verovatno u pravu, ali je jednostavno tako. Ventilacija je po svim standardima, ali jednostavno izlazi određena količina dima. Inspekcija je više puta dolazila ali su uvek rekli da je sve kako treba. Postoje sve ekološke i druge takse koje plaćamo, menjali smo i položaj čunjka, pokušavamo da izađemo u susret, razumemo mi njih, nije ni nama drago da im bude neprijatno“, kažu iz ovog kioska brze hrane.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare