Na uglu izuzetno prometne raskrsnice na Novom Beogradu, ugao Antifašističke borbe i Bulevara Zorana Đinđića, radovi traju mesecima zbog čega ne funkcioniše semafor. Pomenuti problem prouzrokovao je veliki broj sudara, a prema rečima stručnjaka, u svemu ovome je i veliki propust nadležnih jer su izvođači radova zaboravili da stave znak "Stop" na pravoj strani i time su direktno ugrozili bezbednost vozača i pešaka.
Jedno od prvih pravila koje vozači nauče u Srbiji, ali i koje znaju i pešaci, je takozvano „pravilo desne strane“. Pošto se u Srbiji, kao i u većini zemalja na svetu, vozi desnom stranom, sve je prilagođeno tom načinu vožnje.
Osim kada radove mesecima izvode nadležni iz „Beograd puta“, u okviru rekonstrukcije beogradskih saobraćajnica koju sprovodi gradonačelnik u ostavci Aleksandar Šapić.
Naime, na uglu Antifašističke borbe i Bulevara Zorana Đinđića već mesecima traju radovi, pa je jedna traka u Bulevaru Zorana Đinđića zatvorena za saobraćaj. Zbog radova, već mesecima ne rade semafori, tako da je u raskrsnici, kroz koju prolazi i nekoliko linija gradskog prevoza, često potpuni haos. Pešaci zavise od milosti vozača kada će, kako i da li će preći ulicu, a nesigurniji vozači se prekrste pre ulaska u raskrsnicu u kojoj važi zakon jačeg.
Česte su saobraćajne nezgode, uglavnom bez povređenih ili sa lakše povređenim ljudima, ali materijalna šteta je ogromna.
Ono što neki vozači ne znaju je da prednost ima Bulevar Zorana Đinđića, te vozila koja dolaze Ulicom Antifašističke borbe, iz pravca auto-puta, moraju da im ustupe prednost, ali oni to ne znaju, jer je neko zaboravio da postavi znak „Stop“, kada je iščupao stub na kome je bio semafor.
Postoji, doduše, jedan znak stop, ali se on nalazi na samaforu na pešačkom ostrvu, sa leve strane vozačima, što bi bilo u redu da smo u Engleskoj, Australiji ili Indiji.
„Po saobraćajnim propisima u Srbiji, saobraćajni znaci stoje sa desne strane puta, a mogu da stoje i na obe strane saobraćajnice, ali nije propisno da budu postavljeni samo sa leve strane. Izvođač radova je mogao i morao da postavi privremenu signalizaciju, ako je već uklonjen stub na kome je bio semafor i, verovatno, znak „Stop“. Trebalo je da se postavi privremeno rešenje. Onaj ko nije propisno obeležio raskrsnicu snosi odgovornost“, kaže za portal Nova.rs Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
U poslednjih nekoliko meseci se dogodilo desetak saobraćajnih nezgoda, a kroz raskrsnicu prolazi i zglobni autobus sa linije 17, ali i još nekoliko linija gradskog prevoza, tako da sve otežava situaciju.
Makar je traka koja se trenutno radi i koja je zatvorena za saobraćaj, u Bulevaru Zorana Đinđića, propisno obeležena i znacima i svetlosnom signalizacijom, tako da se još nije dogodilo da neko upadne u iskopanu rupu.
Novinari portala Nova.rs pokušali su da saznaju koliko se saobraćajnih nezgoda dogodilo na ovoj raskrsnici, samo u poslednjih 10 dana, ali iz MUP Srbije odgovor nije stigao. Takođe, pokušali smo i da saznamo da li će ovaj problem uskoro biti rešen, ali odgovor ni na to pitanje nismo dobili.
BONUS VIDEO: Krkljanac zbog isključenih semafora na Novom Beogradu na uglu Antifašističke borbe i Bulevara Zorana Đinđića