Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Radnik JKP "Vodovod i kanalizacija" D. S. (32) poginuo je u utorak u saobraćajnoj nezgodi koja se dogodila na Mostu na Adi, kada je došlo do lančanog sudara. On je preminuo u Urgentnom centru, a do nesreće je došlo kada je vozač "opela" naleteo na kamion komunalnog preduzeća. Šta je tačno dovelo do nezgode utvrdiće istraga, a prema rečima sagovornika Nova.rs iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, oni su ranije već upozoravali na problem nedovoljne vidljivosti komunalnih vozila u Beogradu.

„Opel“ je najpre naleteo na komunalni kamion, koji je od siline udara pokosio nesrećnog radnika, a zatim udario u drugi kamion JKP „Vodovod i kanalizacija“ koji je bio parkiran ispred. Oba kamiona komunalnog preduzeća su bila parkirana u trenutku nezgode.

Pročitajte još:

U toku je istraga kojom treba da budu utvrđene sve okolnosti pod kojima se dogodila ova nesreća u kojoj je jedan radnik izgubio život, a treba da bude utvrđeno i da li su komunalna vozila bila propisno osvetljena i obeležena. Nažalost, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja su pre tri i po godine upozorili da ovako nešto može da se dogodi.

„Ne mogu da prejudiciram šta se tačno dogodilo, policija tek treba da utvrdi sve okolnosti, da li su kamioni bili propisno osvetljeni i da li je izvođenje radova bilo propisno obeleženo, kao i koliko je vozač putničkog automobila odgovoran za ono što se dogodilo. Ipak, tužno je to što smo mi iz KBS u decembru 2020. godine uputili dopis u kome smo upozorili da ovako nešto može da se dogodi i nažalost, dogodilo se“, objašnjava Damir Okanović iz KBS:

Damir Okanović Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIC

Mejl u kome se nadležni upozoravaju na opasnost od nesreće upućen je na adresu gradskih vlasti i komunalnih preduzeća sa teritorije Beograda, ali je ignorisan i odgovora nije bilo.

„U proteklom periodu dobili smo veliki broj obraćanja građana (vozača) koji su se žalili na nedovoljnu uočljivost komunalnih vozila u gradu Beogradu, zbog loše svetlosne signalizacije, naročito u uslovima smanjene vidljivosti i noću“, piše u mejlu koji su iz KBS poslali nadležnim institucijama.

Na snimku lančanog sudara na Mostu na Adi koji se pojavio na društvenim mrežama, ne vidi se da li je komunalnom kamionu bilo uključeno rotaciono svetlo u trenutku nesreće. Ono što se vidi je da je kamionska cirada tamne boje, što smanjuje vidljivost, a da iza kamiona koji je bio pakiran nije bilo nikakve dodatne svetlosne signalizacije.

U mejlu koji je poslat u decembru 2020. godine od strane Komiteta za bezbednost saobraćaja doslovce piše:

„Ispitujući navode građana, utvrdili smo da na komunalnim vozilima koje koriste JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija“, JKP „Gradska čistoća“  i JKP „Beograd put“ postoje očigledne nepravilnosti u pogledu uređaja za označavanje vozila – rotacionih i trepćućih svetala“.

Rotaciona svetla su postavljena na mesta koja ne mogu da se vide sa svih strana, a kod vozila JKP „Vodovod i kanalizacija“, konkretno, uočeno je da se rotaciona i trepćuća svetla postavljaju na krov kabine kamiona, a koje se ne mogu uočiti sa zadnje strane vozila, jer je krov vozila niži od cerade tovarnog prostora.

Upravo je sinoć sa zadnje strane kamiona i naišao vozač „opela“ koji nije na vreme uočio da su na mostu parkirani kamioni.

BONUS VIDEO: Lančani sudar na Mostu na Adi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar