Više od trećine lokalnih samouprava u Srbiji ovogodišnje konkurse za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja raspisalo je nakon završetka zakonskog roka, odnosno posle 1. marta, saopštilo je danas Udruženje novinara Srbije (UNS).
Kako se navodi u UNS-u, prema evidenciji tog udruženja od 149 lokalnih samouprava koje su raspisale medijske konkurse ove godine, 51 je to uradilo nakon isteka zakonskog roka.
„Na dva postavljenja pitanja UNS-a šta je uradilo tim povodom, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija ćuti“, navodi se u saopštenju i podseća da Zakon o javnom informisanju i medijima predviđa obavezu lokalnih samouprava da raspišu konkurse za sufinansiranje medijskih projekata do 1. marta tekuće godine.
Prema ranijim informacijama UNS-a, za medije su lokalne samouprave ove godine izdvojile skoro 600 miliona dinara manje nego prethodne.
„Ovo je, od 2015. godine kada je uvedeno projektno sufinansiranje, najdrastičnije smanjenje iznosa namenjenog medijskim projektima u odnosu na godinu koja je prethodila“, dodalo je to medijsko udruženje.
BONUS VIDEO: