Više od 56 odsto ljudi u Beogradu ne zna kako da dođe do Glavne železničke stanice Prokop, rezultati su istraživanja koje je sprovelo Udruženje "Vratimo trolu 28".
Neki od najznačajnijih podataka iz ankete su da 88 odsto ispitanika smatra da Prokop nije dobro povezan sa linijama javnog prevoza, a da 56 odsto ljudi čak ni ne zna kako da dođe do Prokopa gradskim prevozom. Samo 22 odsto ispitanika zadovoljno je uslugom gradskog prevoza, a čak 83 odsto ispitanika nije zadovoljno načinima rešavanja problema od strane nadležnih.
Pored segmenata analize koji su se odnosili generalno na kvalitet prevoza, deo istraživanja bio je posvećen stavovima građana oko Prokopa, odnosno njegove pristupačnosti linijama prevoza.
„Više od polovine ispitanika nije znalo kako da stigne do Prokopa, tačnije 56 odsto, dok je 44 odgovorilo da zna kako da stigne do ove stanice. Vi ovde imate zanimljiv podatak, a to je da većina građana koristi gradski prevoz, a sa druge strane čak 56 odsto ne zna gde je Prokop. To znači da se nova stanica ne koristi puno, da građani nisu informisani, te da bi trebalo da se uradi nešto kako bi se Beograđani bolje informisali“, rekao je Davor Stupar iz ovog udruženja.
Stupar je dodao da čak 88 odsto ispitanika misli da Prokop nije dobro povezan sa drugim delovima grada.
„Tu spadaju i ljudi koji su rekli da su zadovoljni javnim prevozom i drugim faktorima, sve to govori o Prokopu. Pored toga, 69 odsto ispitanika smatra da treba povećati broj polazaka i broj linija od Prokopa do različitih delova grada“, rekao je on.
Kada je reč o predlozima, istakao je da je potrebno za početak bolje informisati građane.
„Treba na internetu da budu dostupne sve informacije ili da kod vozača postoji razglas koji bi javljao građanima da li ima zastoja na Slaviji na primer. Dakle, vi možete tako obavestiti putnike koji će znati kakve su okolnosti. Treba demokratizovati proces donošenja odluka u javnom prevozu, kroz peticije bi to bilo prilično adekvatno“, rekao je Stupar.
Bonus video: Klizište kod železničke stanice „Prokop“
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: