FOTO TANJUG/ PREDRAG MITIÆ/bs

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić je, povodom pet iskliznuća iz šina vagona s opasnim materijama od početka ove godine, izjavio da decenijama nije ulagano u pruge u Srbiji i da je zbog toga deo njih u "veoma lošem stanju".

„To znači da imate delove pruga gde se vozi 10 i 20 kilometara na sat. Svaka od tih pruga je bezbedna, ali nije normalno da nemamo rekonstruisane pruge po kojima će se voziti brže“, rekao je Vesić za Pink.

Dodao je da je nedavno u Briselu, od Evropske komisije tražio da se opredele sredstva za rekonstrukciju pet regionalnih pruga ukupne dužine gotovo 600 kilometara koje su povezane sa zemljama EU.

Prema njegovim rečima, to su pruge Pančevo-Vršac-granica sa Rumunijom, Pančevo-Zrenjanin-Kikinda-granica sa Rumunijom, Sombor-Vrbas, Ruma-Šabac-Loznica i Lapovo-Kraljevo-Lešak.

Vesić je naveo da će tokom februara biti potpisan ugovor sa EU o izgranji brze pruge Beograd-Niš, da se nastavlja gradnja deonica Niš-Preševo i najavio rekonstrukciju pruga u više krajeva Srbije.

„Imamo više od 1.073 kilometra pruga koje su starije od 50 godina, inače prosečan vek pruge je 25 godina. Imamo 794 kilometra starija od 40 godina, imamo skoro 600 kilometara pruga koje su starije od 30 godina. Kada saberete sve to, izaći ćete na više od 2.500 kilometara pruga koje su starije od 30 godina“, rekao je ministar.

Vesić je dodao da Srbija ima ukupno 3.400 kilometara pruga, od kojih je 1.300 kilometara elektrificirano, a da je na 159 kilometara moguća brzina veća od 100 kilometara na sat.

BONUS VIDEO: Bivša glavna železnička stanica: Spolja gladac, unutra jadac?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar