Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je da gradska vlast planira da ukine trolejbus na liniji 41, koja ide od Studentskog trga do Banjice. Povod za ovo bila bi navodno bolja regulacija i protočnost raskrsnica Takovske i Svetogorske ulice. Doduše, kako javlja reporterka N1, trolejbus na liniji 41 ni van tih planova, u ovom trenutku ne saobraća, a razlog su radovi koji se odvijaju u Bulevaru kneza Aleksandra Karađorđevića koji su počeli 3. decembra, i nisu završeni kako je prvobitno planirano, a novi rok za završetak radova je 12. decembar.

Ne saobraća u ovom trenutku do okretnice Studentski trg ni trolejbus na liniji 40. Međutim, moguće je da na ovoj okretnicii ubuduće neće biti linije 41, prenosi N1.

PROČITAJTE JOŠ:

N1 je pitao Nikolu Jovanovića iz CLS-a odakle mu ova informacija s obzirom na to da još uvek nema potvrde za tako nešto od grada.

„To su razmatranja gradskih sekretarijata o mogućnosti da se ukine trolejbuska linija 41 navodno da bi se ukinulo levo skretanje iz Takovske ulice u Svetogorsku. Nadam da do toga neće doći jer bi to zaista bilo glupo i nekorisno, ali ne bi bio presedan jer su ranije gradske vlasti takođe htele da ukinu drugu trolejbusku liniju, broj 28. To se dešavalo 2019. i 2020. godine sa podjednako lošim obrazloženjima“, kaže Jovanović.

To bi, kako dodaje, značilo da više ne bi bilo direktnog prevoza od Studentskog trga do Banjice i da bi svi stanovnici Banjice bili odsečeni od strogog centra grada.

„Takođe, podsećam, linija 41 je jedina koja direktno povezuje ovaj najuži centar grada sa Prokopom. Mi smatramo da treba imati što više vozila javnog prevoza u centru grada, pogotovo onih na električni pogon, tako da se u potpunosti ne slažemo sa ovom politikom ukoliko se uspostavi da je zvanična“, naveo je Jovanović.

Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Opravdanje za to navodno bi bilo da se poveća protočnost saobraćaja na raskrsnici Svetogorske i Takovske.

N1 je pitao Jovanovića da li je realno da se uopšte to razmatra u trenutku dok je izmenjen veliki broj linija, a sve zbog blokade ispred Narodne skupštine, odnosno političkog skupa u tzv Ćacilendu.

„Rekli ste suštinu, mi imamo pod broj jedan vanrednu situaciju u centru grada. Osam dnevnih važnih linija javnog prevoza je izmenjeno zbog tzv. Ćacilenda. Imamo ogromne gužve koje prouzrokuju pre svega putnička vozila, imamo situaciju u javnom prevozu koja je loša, imamo loše privatne prevoznike, odustalo se od tendera za nove tramvaje, nove trolejbuse nismo nabavili sigurno 15 ili 20 godina, ne znamo ni šta će biti sa tenderom za novih 150 autobusa na gas jer grad nema para, tako da imamo ogromne probleme i političke, i društvene, i saobraćajne, i finansijske, a mi se zaista bavimo marginalnim stvarima, kozmetičkim stvarima i to na pogrešan način“, istakao je Jovanović.

Zaista se, kako dodaje, nada da građani Banjice „neće biti žrtve nekog novog sumanutog poteza gradske vlasti“.

Danas je inače hladno u Beogradu, vazduh je zagađen i to se naročito primećuje u zimskim mesecima, a važno je istaći to da je trolejbus ekološko prevozno sredstvo… N1 pita Jovanovića da li smatra da bi trebalo u budućnosti da bude sve više vozila koja se kreću na struju umesto autobusa?

Trolejbus Foto:N1

„Tačno je, treba nam što više vozila javnog prevoza u Beogradu, pogotovo na električni pogon, koja ne zagađuju. Mi za trolejbuse već imamo izgrađenu infrastrukturu, kontaktnu mrežu u koju smo uložili više desetina miliona evra poslednjih godina i zaista sa takve mreže i infrastrukture skidati vozila, to je suludo. Nama treba upravo suprotno – jači javni prevoz da bi smanjili putnička vozila i treba nam nabavka minimum 25, a idealno bi bilo 50 novih trolejbusa, naravno i tramvaja, električnih autobusa i vozila koja ne zagađaju, jer je Beograd i jutros vidimo, jako zagađen“, istakao je Jovanović.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar