Odluka crnogorskih vlasti o tome da granice sa Srbijom ostaju zatvorene u praksi znači da bi, na primer, Montenegro erlajnz mogao da leti za Beograd, dok bi Er Srbija mogla da leti za Podgoricu i Tivat, ali bez prevoza srpskih državljana, već samo crnogorskih, piše portal Tango six i ističe da novi sukob na liniji Beograd - Podgorica ima "vazduhoplovnu pozadinu".
Portal, naime, navodi da je kompanija Er Srbija, mnogo pre odluke o otvaranju granica i u vreme konstantne zategnutosti između Srbije i Crne Gore, koja traje već mesecima, u dva navrata uputila zahteve civilnim vazduhoplovnim vlastima Crne Gore za odobrenje letnjeg reda letenja, ali da im na to nije odgovoreno.
Kako navode, istovremeno su „gotovo rutinski“ završeni pregovori oko slotova između Er Srbije i Aerodroma Crne Gore u vezi novih letova, ali je prvi put u odnosima na relaciji Er Srbija – crnogorske vazduhoplovne vlasti došlo do zastoja, jer crnogorska strana ne odgovara na zahteve.
Portal tvrdi da će, ukoliko se zabrana Crne Gore efektivno i primeni, to u vazduhoplovno-komercijalnom segmentu dovesti do značajnog debalansa između dve nacionalne avio-kompanije.
„Budući da bi zabrana ulaska za državljane Srbije u Crnu Goru važila na svim graničnim prelazima, Montenegro erlajnz bi mogao da leti za Beograd, dok bi Er Srbija mogla da leti za Podgoricu i Tivat, ali bez prevoza srpskih državljana, već samo crnogorskih“, piše portal i dodaje da bi taj debalans stavio Montenegro u prednost i neravonopravan položaj ako se gleda komercijalni aspekt odnosa.
To znači da bi Montenegro imao prednost u odnosu na Er Srbiju, jer bi imao ranije letove i bolji red letenja za deo lokalnog tržišta koje bi moglo da putuje, a koji po principima poslovne konkurencije dve kompanije dele.
Upravo zbog toga došlo je do eskalacije i suspenzije prava letenja crnogorske kompanije, a sve to potkrepljeno je pravilnikom o izdavanju odobrenja stranom avio-prevoziocu za obavljanje međunarodnog javnog avio-prevoza sa Republikom Srbijom, koji kaže da, ako strana država postavlja uslove ili ograničenja koji su stroži od uslova propisanih u Srbiji, Direktorat može da primeni recipročne mere u postupku odlučivanja o zahtevu za izdavanje odobrenja avio-prevoziocima.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Ostavi prvi komentar