Diplomirani inženjeri poljoprivrede, Aleksandra Ćetković i Dragan Vukašinović, pozivaju maturante da upišu Poljoprivredni fakultet u Beogradu i ostvare svoje snove. Jer oni svoje očigledno - jesu, sudeći bar po slikama koje je ovaj fakultet stavio na svoj zvaničan Instagram nalog. Problem je što se ni Aleksandra, ni Dragan ne zovu tako, nisu ni diplomirali na Poljoprivrednom fakultetu u Beogradu, a još manje su svoje snove ostvarili baveći se hortikulturom i stočarstvom.
„Upiši Poljoprivredni i ostvari svoje snove“. Pod ovim sloganom Poljoprivredni fakultet u Beogradu pokrenuo je kampanju koja bi, bar tako se čini da je namera, trebalo da privuče brucoše da za svoj budući poziv odaberu jedan od šest njegovih studijskih programa. I tu ništa nije sporno. Osim što se, putem Instagrama koji srednjoškolci najviše koriste, sa slika smeše nepoznati manekeni uredno potpisani ovdašnjim imenima i prezimenima kao diplomirani inženjeri poljoprivrede konkretnih smerova.
Od početne sumnje da su fotografije previše „ušminkane“ i profesionalne, pa do stvarne provere njihove autentičnosti potrebno je svega nekoliko minuta onima koji znaju gde da traže pravi izvor. Laici će ovaj posao da završe za najviše desetak minuta.
Izvor nekoliko nasumično izabranih fotografija sa Instagram naloga Poljoprivrednog fakulteta su takozvani stok sajtovi koji korisnicima – prodaju fotografije.
Tako slika „Aleksandre“ može da se dobije za 99 američkih dolara, što je daleko jeftinije od cene školovanja jednog stvarnog diplomiranog inženjera poljoprivrede. Ova cena na sajtu „Shutterstock“ podrazumeva dodatnu licencu za neograničeno korišćenje fotografije.
Za jednokratno korišćenje, cena je 9,8 dolara. Tačnije, „paket“ od pet fotografija sa ovog stok sajta košta 49 dolara, što znači da je cena jedne fotografije 9,8 dolara.
I „Dragan“ nam dolazi sa istog stok sajta. Njegova fotografija košta isto kao i „Aleksandrina“.
Maturante na upis na Poljoprivredni fakultet zove i lažni Đorđe Dimović, koji se navodno bavi ratarstvom posle diplomiranja na Poljoprivrednom fakultetu.
„Napravio sam najjaču vilu na svetu“, kaže lažni Đorđe, a na „proširenoj“ fotografiji, koja je očigledna montaža, u rukama drži zlatne – vile.
U stvarnosti, pravi „Đorđe“ se smeši sa stok sajta. Fotografija se opisuje kao „slika srećnog smeđokosog muškarca formalno obučenog, koji se smeška u objektiv držeći ruke u džepovima ispred sive pozadine“.
Ako je namera bila stvaranje šaljive kampanje koja bi trebalo da nasmeje i oraspoloži buduće brucoše, moglo bi se reći da je uspela.
Ako je trebalo da služi za privlačenje budućih studenata kroz davanje lažne slike onoga što nudi obrazovanje na ovom fakultetu, to već ne bi moglo da se kaže.
Šta je istina – zna samo Poljoprivredni fakultet u Beogradu.
A odgovor na pitanje zašto su reklamne fotografije potpisivane imenima „stvarnih“ studenata – diplomiranih inženjera i šta je bio cilj ovakvog načina reklamiranja je:
„Stav fakulteta je da nemamo komentar“ , rečeno je za portal Nova.rs na Poljoprivrednom fakultetu u Beogradu.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare