Zbog smanjenja aerozagađenja, ali i gužvi u centru Beograda, predsednik Privremenog organa Aleskandar Šapić predstavio je idejno rešenje nove pešačke zone od Pobednika do Terazijske česme, ukidanjem saobraćaja u Pariskoj ulici. Time i, naizgled, poznatog "kruga dvojke". Osim što je manjkavo, kažu stručnjaci, idejno rešenje nije ni dobro, a tako razmišljaju i Beograđani.
Da li „dvojka“ vozi svoj poslednji krug oko centra grada, Beograđanima, makar onima koji koriste tramvaj – nije svejedno, piše N1.
„Odlično, to je trebalo mnogo ranije da se uradi“, kaže jedan Beograđanin koji priznaje da ne koristi tramvaj.
„Ja ne bih ukinula tramvaj, on je baš potreban“, kaže jedna Beograđanka.
„Pa, ne može to. To je nemoguće“, kaže jedan sugrađanin.
Ideja o izgradnji pešačke zone na ovom mestu, mestu koje bi spojilo Kalemegdan i Knez Mihailovu ulicu, nije nova. Prva rešenja predlagana su još osamdesetih godina prošlog veka, ali nijedno nije realizovano. Bez nedostataka, nije ni poslednje.
Ukidanjem saobraćaja, pa i čuvene „dvojke“, kroz Parisku ulicu, nova pešačka zona prostirala bi se od Kalemegdanske tvrđave do Terazijske česme. Gradnja tramvajske pruge predviđena je tamo, gde je železnica prethodno ukinuta.
„Smatramo da takvo rešenje ne treba da bude na uštrb javnog gradskog prevoza. U ovom slučaju, izmeštanje trase tramvaja u „donjogradski bulevar“ je nešto što potpuno gubi vezu sa centralnim delom, Knez Mihailovom… Ovo rešenje nije dobro“, kaže Zoran Rubinjoni, saobraćajni inženjer iz Centra za planiranje urbanog razvoja.
Nije dobro ni zbog toga što je, kako kaže naš sagovornik, „krug dvojke“ jedan od simbola glavnog grada.
„Kao vrabac dživdžan i nešto slično. I mislim da bi ukidanje „dvojke“, u ovom delu ovde, sem toga što nije pametno zbog stimulisanja korišćenja javnog prevoza pešaka, predstavljalo još jedan, novi udar na tradiciju Beograda i centra“, objašnjava Rubinjoni.
Ipak, radovi bi, prema Šapićevim rečima, mogli da krenu već u septembru. Međutim, nije jasno šta će biti sa putničkim saobraćajem koji je kroz Parisku ulicu više nego frekventan.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare