Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) i Jovanka Stojiljković Nikolić iz Asocijacije potrašača Srbije (APOS) govorili u današnjoj emisiji "Među nama" o trenutnoj situaciji usled pandemije koronavirusa, ali i kako ona utiče na građana koji žele da letuju.
Seničić navodi da će se građanima vraćati novac, ukoliko ne budu mogli da odu na letovanje.
„Pre svega, ostaje nam da vidimo da li će nešto moći da se realizuje tokom letnje sezone. Za aranžmane u martu, agencije su vraćale novac tamo gde je to bilo moguće. Kada je uvedeno vanredno stanje, kada su prekinuti novčani tokovi, veliki deo novca već je bio prebačen stranim kolegama i tu smo došli u problem, kao i sve naše kolege u svetu. Više nema nikakvih prihoda i problem dnevne likvidnosti je postao nešto što je aktuelno. Mi trenutno možemo ponuditi građanima potvrde za zamenska letovanja u narednih godinu, godinu i po dana u punom iznosu novčanih sredstava koje su uplatili“, kaže Seničić.
Postavlja se pitanje i da li će putnici imati mogućnosti da zamene destinaciju, ukoliko je, recimo u zemlji koju su izabrali za letovanje i dalje u jeku pandemija koronavirusa.
„Mi već imamo takvih primera organizatora koji su izašli u susret putnicima u nameri da se promeni destinacija“, rekao je Seničić.
Stojiljković Nikolić iz Asocijacije potrašača Srbije (APOS) navodi da potrošač, po zakonu, ima pravo na zameni i povraćaj novca.
„Ukoliko se dese vanredne okolnosti, potrošač ima pravo na povraćaj novca ili zamenu putovanja. Kod povraćaja novca, onda samo organizator zadržava stvarne troškove. Mnoge zemlje u kojima još uvek traje vanredno stanje već su ponudile zamenska putovanja i dale mogućnost da se to ne oroči. Tu je uključen celokupni aranžman“, rekla je Stojiljković Nikolić.
Celo gostovanje pogledajte na sledećem linku:
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare