Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Mnogi su tokom ovog leta olučili da na odmor otupuju vozom, jedni se vraćaju drugi tek pripremaju za odlazak na godišnji odmor. Železničke stanice Prokop i Novi Beograd, koje su u noći između subote i nedelje blokirali učesnici protesta protiv najave iskopavanja litijuma funkcionšu neometano. O tome kolika je materijalna šteta pričinjena, gde će biti postavljeni kartomati i koliki će biti popusti za putnike za RTS govorio je v.d. direktor "Srbijavoza" Ivan Bulajić.

U noći između subote i nedelje železničke stanice Prokop i Novi Beograd blokirali učesnici protesta protiv najave iskopavanja litijuma.

„Mi smo imali neke informacije, tako da smo bili u pripravnosti, ali je bila presečena glavna železnička stanica koja povezuje sever i jug Srbije. ‘Srbijavoz’ ima oko 350 polazaka dnevno, a njih 30 je bilo ukinuto ili skraćeno. Saobraćaj od juče od 6.45 funkconiše redovno, nadamo se da se ove situacije neće ponavljati“, rekao je Bulajić, piše RTS.

„Srbijavoz“ će u naredom priodu proceniti materijalnu štetu koja je nastala tokom blokade železničkih stanica i otkazivanjem vozova.

„Šteta se odnosi na prihode i na dodatne troškove koje smo imali kako bismo vozove sa skraćenjem ruta radili rotacije posada i vraćali te vozove u suprotnom pravcu bez korišćenja ove dve stanice“, istakao je Bulajić.

Unapređenje komunikacije sa putnicima putem mobilne aplikacije

U 21. veku sve moderne evropske železnice menjaju načine komunikacije sa svojim putnicima kako bi povećali kvalitet korisničkog iskustva, tako je i Srbija uvela mogućnost informisanja putem mobilne aplikacije.

„Kada kupite kartu putem mobilne aplikacije, ukoliko dođe do bilo koje nepredviđene situacije, vi ćete automatski dobiti notifikaciju na vaš telefon o tome kakav će efekt imati na vaše putovanje“, objasnio je Bulajić.

Veliki broj ljudi ide na posao i odmor železnicom, „Srbijavoz“ želi da olakša putnicima kupovinu karata uvođenjem kartomata u gotovo svim železničkim stanicama.

„Gužve su prirodna stvar u svim železnicama, od nemačkih i austrijskih koji se smatraju boljim u Evropi, pa do onih u Japanu. Do kraja godine ćemo na oko 60 lokacija imati kartomate koji su jako jednostavni za upotrebu i koji će praktično biti „blagajne“ koje rade 24 sata“ i značajno će uticati na smanjenje gužvi, rekao je v.d. direktor.

Popusti na onlajn karte, ali i dodatak na kupovinu u vozu

Putnici koji budu kupovali karte preko mobilne aplikacije i putem kartomata ostvariće popuste na putovanja.

„Od prvog septembra popust koji će putnici ostvariti na kupovinu karata putem mobilne aplikacije biće 10 odsto. Takođe, kako bismo smanjili broj ljudi koji ulaze u voz bez karte, pa onda kupe kartu od konduktera, uvešćemo dodatak na osnovnu cenu karte od 500 dinara. Ovo sve uvodimo u svrhu kako bismo navikli ljude da se umesto da se pojave na vozu bez karte, njih kupe pre nego što krenu na put“, istkao je Bulajić.

Popularna međunarodna linija Beograd-Bar, proširena je sada od Novog Sada.

„Brza pruga Beograd-Novi Sad nam je omogućila upravo da u jako kratkom vremenskom roku spojimo da dnevni voz za Bar ne ide iz Zemuna, nego da ide iz Novog Sada preko Zemuna za Bar. Mogu vam reći da su ti vozovi prilično puni, kao i u ostalom ovaj tradicionalni noćni voz sa spavaćim kolima i sa prevozom automobila. Nadamo se da će u toku sledeće godine polazak biti i iz Subotice“, istakao je Bulajić.

Krajem godine od Beograda do Subotice za 75 minuta

Inicijlano je za polovinu naredne godine najavljeno puštanje pruge Beograd-Subotica, ali Bulajić je podsetio da je predsednik Srbije Aleksandar Vućić prošle nedelje u Vrbasu rekao da sve teče i ispred plana i da će ona biti krajem novembra ili početkom decembra ove godine.

„Srbijavoz željno iščekuje prvi dan pruge između Beograda i Subotice na kojoj će takođe saobraćati brzi voz Soko svega 75 minuta“, istakao je Bulajić.

***

BONUS VIDEO – Koliko će vam značiti brza pruga od Beograda do Niša?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare