Brzi voz, kojim se nekoliko puta hvalio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, uskoro će krenuti sa svog perona ka Novom Sadu. Dok se čekaju prvi putnici, izabran je pobednički logo "Soko" koji će krasiti boje novog voza od 200 km na sat. U finalni krug ušlo je pet predloga, a pobednički logo već je kod dela javnosti bacio sumnju da je u pitanju plagijat, iako naravno za to još uvek nema preciznih dokaza.
Prilikom uručenja nagrade resorni ministar Tomislav Momirović rekao je da će ovaj voz narednih godina spajati i Beograd i Niš, a da će narednih dana početi da saobraća ka Novom Sadu.
Pobednik konkursa Andrija Arsić rekao je u emisiji „Probudi se“ na televiziji Nova S televiziji da je soko izabran jer on simbolizuje brzinu.
„Ovo je ogromno iznenađenje za mene, još uvek sam u šoku. Za mene je inspiracija bila brzina, jer je kod nas najbrža životinja sivi soko, pa mi je to inicijalno bila ideja. Nakon toga sam skratio na soko. Radio sam sam, moja ideja je bila da pokrijem tri stvari – brzinu, nacionalne boje i boje železnice, odnosno nisam želeo da ove boje odstupaju od boja voza“, jasan je Arsić.
Pored pehara, Arsić je dobio i nagradu vrednu milion dinara, za koju kaže da još uvek ne zna kako će je potrošiti.
„Nemam predstavu verujte, u šoku sam i dalje. Inače se bavim grafičkim dizajnom, pa ću možda uložiti i u to“, podvukao je on.
Kako je rekla reporterka Nova S televizije Lana Nanovski, a koja je čula od radnika na stanici, prvi voz će krenuti u četvrtak, ali ovu informaciju nisu mogli da potvrde iz „Železnica Srbije“.
Oni su za Nova.rs kazali da se još uvek ne zna kada će voz krenuti.
Pet predloga bilo u finalu: od sokola do vihora
Kako tvrde iz „Srbija voza“, gotovo 3.500 ljudi širom Srbije prijavilo se za ovaj konkurs, ali u finalni izbor ušlo samo pet kandidata. Među predlozima našli su se „Hitra“, „Serbian Express“, „Vihor“ i „Serbia Express“.
Svaki logo bio je u bojama srpske trobojke, ali je komisija odlučila da pobednik ovog idejnog rešenja bude „Soko“.
Pobednički logo uneo kontroverze, deo javnosti tvrdi da je plagijat
Kada je objavljeno ime i logo koje će krasiti brzi voz, među građanima su se pojavila razmišljanja da je u pitanju plagijat, te da nije reč o originalnom rešenju.
KONKURS ZA LOGO “SrbijaVoz” … konkurs mije imao nikakav tematski okvir niti se u uputstvu pominjao soko. Bojana je sama osmilila ideju da se brend zove Soko i rucno nacrtala predlog. Moze li se na sudu doci do pravde?@adv_terzic @vladimirgajic1 @BiljicVojin @MilinaDoric pic.twitter.com/Px2nOZ2Poc
— Luka Malbasic (@LukaMalbasic) March 14, 2022
Kako tvrde građani na mrežama, logo koji je predložila Bojana Mirković gotovo u potpunosti odgovara pobedničkom predlogu, budući da je identičan naziv, ali i dizajn neskriveno podsećaju jedan na drugi.
Bonus video: Kad vozač izgubi kontrolu nad vozilom i umesto napred, krene nazad
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare