Predsednik Srbije Aleksandar Vučić na sinoćnoj konferenciji za medije razmahao se najavama megalomanskih projekata, među kojima je i stanica "Prokop", čije je otvaranje najavio za 20. oktobar. Retko je koja oluja prošla Beogradom, a da nije izazvala potop na Železničkoj stanici "Beograd centar" . Delovi plafona koji otpadaju i podzemni prolazi do perona puni vode - to je slika i prilika stanice koja se gradi duže od 45 godina, a čija predračunska vrednost radova na novoj zgradi, koju predsednik planira da otvori za dva i po meseca, iznosi 1,77 milijardi dinara bez PDV.
Kao što se može videti na fotografijama i video snimcima, nakon nevremena koje je pre tri dana pogodilo Beograd podzemni prolazi do perona su puni vode.
Vidljive su i cigle koje su otpale sa plafona.
Samo od od decembra prošle godine do danas, Prokop je prokišnjavao najmanje šest puta.
Kako je ranije za N1 objasnio saobraćajni inženjer profesor Dragomir Lukić, razlog prokišnjavanja je to što su počeli radovi na dogradnji zgrade.
„Dok nisu počeli, postojala je zaštita i nije prokišnjavalo, sve dok se ne završi, što bi se reklo ‘dok se ne stavi krov na kuću’, to će da prokišnjava“, rekao je on tada.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić ranije je izjavio da očekuje da će radovi na glavnoj železničkoj stanici „Prokop“ biti završeni na Dan oslobođenja Beograda 20. oktobra ove godine.
Podsećanja radi, bez glavne železničke stanice Beograd je ostao 2018. godine, kada je njena stara zgrada zatvorena posle 134 godine. Zagrada, koja je pod zaštitom spomenika kulture, zatvorena je zbog izgradnje projekta Beograd na vodi.
Njenu funkciju, ali samo za domaći saobraćaj, tada je preuzeo Prokop, stanica koja se gradi duže od 45 godina.
Nova glavna železnička stanica „Beograd centar“, čije je otvaranje najavljeno u oktobru, imaće staničnu zgradu sa parkingom (88 mesta), ukupne površine od 5.650 kvadrata sa natkrivenim izlazima sa perona jedan i šest čija je površina oko 600 kvadrata.
Objavljeno je i da predračunska vrednost radova iznosi 1,77 milijardi dinara bez PDV.
Finansijer i partner države u izgradnji stanične zgrade i komercijalnih sadržaja u glavnoj železničkoj stanici je kompanija „Rejlvej siti“.
Ugovor sa tom kompanijom je potpisan u drugoj polovini 2020. godine, na osnovu poziva Republike Srbije iz 2019, a za partnerstvo u završetku izgradnje železničke stanice „Beograd centar“.
Taj ugovor predvideo je da država uloži zemljište i omogući gradnju na već izgrađenim objektima i svim parcelama u svom vlasništvu na železničkoj stanici, a da privatni partner izgradi staničnu zgradu, komercijalne sadržaje i parkinge.
Ugovor je predvideo je faznu gradnju i to da se u prvoj fazi izgradi upravo stanična zgrada i deo parking-prostora. Partner se obavezao i da finansira izgradnju stanične zgrade u skladu sa građevinskom dozvolom, dok će izgradnja drugih objekata biti u skladu sa tržišnom i poslovnom politikom partnera.
***
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare