Šestočlana porodica Božidarke Stojanović iz niškog naselja 9. maj platila je niškoj Elektrodistribuciji skoro 600.000 dinara kako bi ih ponovo priključili na elektromrežu, ali struju nisu dobili.
Božidarka ističe da njen sin, snaja, tri unuke i ona žive u mraku duže od godine dana i bez obzira što su uredno izmirili svoje obaveze ne znaju kada će ponovo imati struju.
„Sve što su od nas tražili sve smo platili, obezbedili svu dokumentaciju, postavili su nam i novo brojilo i opet nemamo struju. Pitali smo u Elektrodistribuciji i rekli su nam da im je navodno pao sistem. Ne verujemo da je i dalje problem u sistemu jer su račune počeli da dele. Raspitivali smo smo kod radnika Elektrodistribucije i rekli su nam da ukoliko „imamo vezu“ struju možemo da dobijemo odmah, a bez „veze“ možemo da čekamo i šest meseci. To je strašno“, kazala je Božidarka za naš portal.
Njihove nevolje sa strujom, objašnjava Božidarka, počele su pre četiri godine kada su dva radnika Elektrodistribucije pozvonila na njihova vrata i zatražila da pogledaju strujom.
„Jedan radnik je stajao u dvorištu, jedan pored strujomera. Taj pored strujomera je rekao da su došli da pogledaju da li krademo struju. Ja sam se zaprepastila rekla, ma kakva krađa struje, mi smo kuću napravili pre 50 godina i pošteno plaćamo sve račune. Kada me je radnik koji je stajao u dvorištu pitao ko sve živi u kući, pogledala sam u njegovom pravcu, ali sam krajičkom oka videla kada je ovaj drugi povukao žicu kojom je plomba vezana i rekao da nam nije ispravna. Pobunila sam se i pitala kako je moguće da je toliko godina unazad plomba ispravna, a sad odjednom nije“, priseća se Božidarka.
Dodala je da joj ništa nisu odgovorili, ali da je radnik Elektrodistribucije koji je stajao u dvorištu pisao nešto na nekom papiru i posle toga su otišli do ulaznih vrata njenog devera i to isto uradili i sa njihovim brojilom.
„Tri godine nam niko ništa nije rekao, niko nije došao da proveri strujomer i plombu. Računi su dolazili i mi smo ih uredno plaćali sve do 5. januara prošle godine kada je ispred naše kuće došla ekipa sa šest radnika Elektrodistribucije. Skinuli su nam strujomer uz obrazloženje da je plomba neispravna. Isto to su uradili i sa strujomerom u ulazu mog devera. Ostavili su nas u mraku pred Božić ni krive ni dužne“, jada se Božidarka koja je srčani bolesnika, a ima i dijabetes i astmu.
Njen sin je, kazala je, nakon toga otišao u Elektrodistribuciju i tamo su mu rekli da moraju da plate neovlašćenu potrošnju za šest meseci 470.000 dinara i 95.000 dinara za ponovno priključenje, a u slučaju da ne plate neovlašćenu proizvodnju poslaće im izvršitelje da im popišu stvari.
„To je ogroman novac za nas, ali nismo imali kud. Ja sam sa svojom malom penzijom podigla kredit da bi isplatili odjednom 20 odsto od 470.000 dinara, a ostatak smo plaćali na rate, 31.000 dinara mesečno. Završili smo i postupak oko ponovnog priključenja i prenosa vlasništva sa pokojnog supruga na sinovljevo ime i platili 95.000 dinara za novi priključak. Morala sam da refinansiram kredit da bi i to platili. Kada smo pomislili da smo sve platili, tražili su od nas da prebacimo priključak sa dalje na bližu banderu. Za kablove i za majstore morali smo da damo još 200 evra“, navodi Božidarka.
Ona je kazala da su mislili da je njihovim mukama došao kraj kada su početkom decembra došli zaposleni u EPS-u i na banderi postavili nvi strujomer.
„Strujomer imamo, sve papire imamo, sve priznanice, ali struju i dalje nemamo niti znamo kada će da nam priključe. Mučimo se mnogo. Jedna unuka je druga godina fakulteta, druga je u šestom razredu, a najmlađa u prvom razredu. Dve starije unuke ne mogu da stignu sve da nauče preko dana pa uče uveče uz baterijsku lampu. Kada je komšinica tu pozajmimo struju da bi imali jednu sijalicu u dnevnoj sobi. Mobine telefone punimo u komšiluku, veš peremo kod rođaka, kod njih i peglamo stvari, povremeno se tamo i devojčice kupaju, a mi grejemo vodu u velikom loncu da bi se okupali, ističe Božidarka.
Dodala je da se za pomoć kako bi dobili ponovo struju obraćala svima redom – direktoru Elektrodistribucije, gradonačelnici Niša, Centru za zaštitu potrošača „Forum“ i Ministarstvu rudarstva i energetike, ali za sada bez rezultata. Pokušali su, dodala je, da i putem suda dobiju pravo na privremeni priključak ali su ih dva puta odbili, a treći put je suđenje odloženo.
„I sad Vučić kaže: „Skok u budućnost“. Kakav skok u budućnost, ovo je sramota šta se radi sa ljudima u Nišu, da živimo bez struje. Naš slučaj nije usamljen, čula sam da su i drugim ljudima, ni krivima ni dužnima isključili struju, navodno zbog neispravne plombe“, ogorčena je Božidarka.
Iz ogranka Elektrodistribucije Niš kazali su da je Božidarkin sin podneo zahtev za priključenje struje 24. oktobra prošle godine, a da je nakon evidentiranja uplate 15. novembra pokrenuta procedura za izgradnje priključka.
„Radovi su izvedeni i pregledani u okviru roka od 90 dana koji je predviđen ugovorom. Sledi dodeljivanje POD broja, a zatim će stranka biti pozvana da se sa navedenom potvrdom obrati snabdevaču radi izrade ugovora, nakon čega se može okončati postupak priključenja objekta“, naveli su u odgovoru za naš portal nadležni u Elektrodistribuciji Niš, bez navođenja roka kada bi Stojanovići mogli konačno da ponovo dobiju struju.
BONUS VIDEO