ružič šarčević
Šarčević i Ružić

Već druga po redu školska godina u vanrednim okolnostima - nastava na daljinu, onlajn platforme, sažeto gradivo. Korona je sa pozicije ministra prosvete ispratila Mladena Šarčevića i dočekala Branka Ružića. I dok se nadamo da ćemo sledeći 1. septembar dočekati u nekim normalnijim okolnostima, bivšeg ministra prosvete zamolili smo da pošalje poruku i savet svom nasledniku. Šarčević je, čini se, svestan svih rupa koje je pandemija ostavila na znanje učenika, ipak, ne misli da je to smak sveta i da je nenadoknadivo.

Šarčević očekuje „blagi pad znanja“, a za naslednika na ministarskoj funkciji Branka Ružića ima konkretan savet.

„To ne treba da bude smak sveta. Kada dođe jesen, trebalo bi da se te praznine u školama na neki način popunjavanu. Poseban osvrt na pređeno gradivo i rekapitulacija“, predlaže ministar.

Navodi i lični primer iz 1999. kada je zbog bombardovanja nastava bila potpuno obustavljena.

„Ja sam bio direktor u državnoj školi kada je bilo bombardovanje 1999. godine i u to vrme nije bilo nikakve onlajn varijante, ništa se nije dešavalo. Potpuno su ostale praznine od tri i po meseca nerada. Ja sam tada u svojoj ustanovi već od kraja avgusta, pa tokom cele jesenjag ciklusa, organizovao nadoknadu propuštenog da bi deca sve mogla da povežu. Izuzmete ono što je glomazno, stavite težište na najbitnije stvari i morate da napravite te kopče u propuštenim stvarima“, zaključuje Šarčević.

U iščekivanju kraja školske godine

U međuvremenu, od narednog ponedeljka, 19. aprila, nastava se iz soba i sa onlajn platformi vraća u učionice. Đaci se u školske klupe vraćaju po modelu koji je važio od 1. septembra – po smenama, sa manje učenika u odeljenjima, uz obavezu nošenja maski. U međuvremenu, od ministra prosvete Branka Ružića stigao je i dopis direktorima škola u kojem su navedene i smernice za ocenjivanje đaka.

Ministar poručuje da nastavnici treba pažljivo da planiraju usmenu i pismenu proveru znanja.

Branko Ružić, dopis
Foto: Nova.rs

„Prilikom ocenjivanja, takođe, treba insistirati na bitnim sadržajima i aktivnostuma, koji su ključni za ostvarenje ishoda“, zaključuje ministar u svom dopisu.

Zbog loše epidemiološke situacije, svi đaci su, osim onih najmlađih osnovaca, bili povučeni iz učionica, pa se nastava isključivo odvijala na daljinu. U međuvremenu su otvorene bašte kafića, proradili su i tržni centri, sada je došao red i na škole.

Prema modelu od 1. septembra, mlađi osnovci pohađaju nastavu po grupama i skraćeno, ali u školu dolaze svakog dana. Viši razredi osnovnih škola nastavu pohađaju kombinovano – jedan dan u školi, a drugi nastavu prate od kuće. I srednjoškolci nastavu prate kombinovano – delom u učionici, delom od kuće.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare