Potraga za poslom, kao i prihvatanje uslova bez potpisivanja ugovora u periodu krize izazvanom virusom kovid 19 samo su neki od problema sa kojima se građani susreću. U ovakvom problemu našle su se i sagovornice portala Nova.rs koje su ispričale da se u različitom periodu obavljale poslove za kompaniju "Orion telekom" a da im ova kompanija nije platila ništa sem iznosa od 3.000 dinara za mobilni telefon.
„Počelo je par dana pre karantina, kada sam zbog korone dobila sporazumni raskid ugovora. U kompaniju ‘Orion telekom’ ubacila me je poznanica koja je danas napredovala u menadžera, da pozivam od kuće korisnike. Ja sam povukla moju poznanicu, posto ni ona nije radila. Dobile smo sledeće uslove: za prvi mesec šta god napravile imamo 100 evra zagarantovano. Radile smo par dana pred kraj meseca, ja sam imala oko pet korisnika, moja poznanica je imala jednog ili dva. Dobile smo istu uplatu, pošto nismo imale pun mesec. Ta uplata je bila 2.400 dinara. Uz reči menadžera „To vam je za telefon“, ovako započinje svoju priču A.S. iz Beograda.
Posao je nastavljen, kao i problem sa isplatom zarade koja joj sleduje.
„Pošto smo naredni mesec imale pun mesec, ista priča je bila – šta god da napravite imate 100 evra zagarantovano. Ja sam svaki dan okretala po 100 fiksnih brojeva, pošto sam radila kao menadžer prodaje, mogu da kažem da sam dosta dobro prolazila – u proseku jedan novi korisnik dnevno. Kada je trebalo da bude plata, dobila sam odgovor da ‘korisnici nisu instalirani’. Nema opravdanja za ono što mi je neisplaćeno. Nekako sam verovala u firmu, zbog moje poznanice“, kaže A.S.
Iako nije poštovao prethodne uslove, menadžer sa kojim je sklopila dogovor nastavio je da ispostavlja nove zahteve.
„Počeo je terenski rad, preciznije moj menadžer P.D. kaže – imate zagarantovanih 500 dinara po danu, šta god da napravite. Radili smo Smederevo i Požarevac. To sam izdržala, da ne slažem, oko 5-10 dana, jer naravno nema isplate, došla je sledeća uplata od 3000 dinara (za telefon), instalacije navodno nisu instalirane, i ja sam im rekla da imam neke probleme, i da nisam tu neko vreme“, kaže naša sagovornica.
Nakon brojnih neispunjenih obećanja počela je da traži novi posao.
„Naravno da sam počela da trazim drugi posao, ko je lud da radi za klikere? Zvala sam par korisnika koji jesu bili instalirani i tu sam bila razočarana i u firmu i menadžera, i poznanicu, koja i danas ume da mi kaže ‘ne znaš da zatvoriš korisnika za kablovsku, internet i fiksni’. Ne želim da još neko prođe kao mi, jer nije fer i pošteno“, kaže za kraj A.S.
Istu situaciju sa pomenutom firmom „Orion telekom“ imala je i D.A.
„Krajem marta 2020.godine, počela sam da obavljam posao operatera za kompaniju Orion telekom u Beogradu. Za mesto operatera me je preporučila poznanica, koja mi je ugovorila intervju za posao sa menadžerom kompanije. Uslovi koji su mi predstavljeni na razgovoru, podrazumevali su 500din./4h po radnom danu + 3000 dinara mesečno za telefonski račun, ne uključujući procenat od svake prodaje, koji bi se dodao na prethodne iznose, kao i obavljanje telefonskih razgovora sa svog privatnog telefona i broja. Za par dana posla, od dana zaposlenja, do kraja marta meseca, dobila sam 2400 dinara za telefonski račun“, kaže D.A. sagovornica portala Nova.rs.
I u narednom mesecu nastavila je da obavlja dogovoreni posao verujući da će joj zarada biti isplaćena.
„U aprilu sam kontaktirala oko 150-200 klijenata dnevno, da bih pred kraj meseca dobila informaciju od menadžera kompanije kako se dnevnice ukidaju i ostaje rad samo na procenat. Iznenađena ovom informacijom, uz činjenicu da sam za sve dotadašnje radne dane imala svega par klijenata sa kojima sam uspešno sklopila ugovor, pitala sam menadžera iz kog razloga o ovoj velikoj platnoj promeni nisam obaveštena od trenutka kada je stupila na snagu, s obzirom na to da pod tim promenjenim uslovima ne bih nastavljala sa radom.
Odgovor koji sam dobila bio je da ću primiti samo 3.000 dinara za aprilski telefonski račun, kao i da je o promeni uslova govorio na sastanku zaposlenih, na koji ja evidentno nisam bila pozvana, kao i da su moji uspešno primljeni klijenti irelevantni, zbog nemoguće ‘instalacije sistema'“, objašnjava D.A.
Nije verovala u reči menadžera pa je pokušala da zvanično od kompanije dobije odgovor.
„Nakon ovoga, saznala sam da su mojim klijentima ipak instalirani i naplaćeni sistemi, o čemu, takođe, nisam obaveštena. Posedujem e-mail u kome se nalaze informacije sa mesečnim izveštajem mog posla, a takođe je dnevni izveštaj sa listama poziva objavljivan svakodnevno u Viber grupi zaposlenih.
Kako se ovo poklopilo sa krajem meseca, odlučila sam i saopštila menadžeru da na dalje neću raditi u kompaniji, tako da mi samo isplati 3000 dinara za aprilski telefonski račun. U međuvremenu sam poslala e-mail žalbe direktno kompaniji povodom toga što sam uskraćena za presudno važne informacije o plati, koja me je u povratnom e-mailu obavestila kako ima zavedene moje podatke i da će rešiti problem, što se na moju štetu ipak nije desilo“, kaže D.A.
Problem sa isplatom nastavljen je i u narednom period, ali je uz sve to dobila i manje novca za telefonski račun i kritiku menadžera kompanije „Orion Telekom“.
„Nakon nekog vremena, na račun mi je uplaćeno samo 1500 dinara. Pozvala sam menadžera kako bih saznala zašto nisam isplaćena u potpunosti i dobila odgovor da se samo 1500 dinara dobija za telefon oduvek. Podsetila sam ga kako je meni u uslovima predstavljeno da se 3000 dinara mesečno uplaćuje za telefon, na šta mi je menadžer rekao da će mi još 1500 dinara dati iz svog džepa.
Par nedelja nakon dogovora, našla sam se sa menadžerom radi preuzimanja ostatka novca i uz novac dobila oštru kritiku zbog e-maila žalbe na njegovo poslovanje, koji sam uputila firmi. Stupila sam u kontakt sa još dve devojke i jednim dečkom, koji su proživeli isto iskustvo sa pomenutom kompanijom. Iako je jako neprijatno i nezahvalno pričati javno o ovakvim stvarima, ja sam svoju priču iznela sa željom i nadom da niko više neće proći kao ja“, kaže D.A.
Na sve ove opštužbe kompanija „Orion Telekom“ tvrdi da „ne postoje podaci o ovim slučajevima u HR službi“.
„Prema evidenciji našeg HR-a Orion telekom u ovom trenutku nema nijednu prijavljenu situaciju koja bi mogla odgovarati informacijama koje ste naveli. Orion telekom je, kako u periodu pre početka epidemije COVID-19 i vanrednog stanja, tako i nakon ukidanje vanrednog stanja, angažovao ljude za rad u sektoru direktne prodaje na različitim pozicijama, a pitanja koja se odnose na naknade koje su im isplaćivane imaju poverljiv karakter i radi zaštite naših poslovnih interesa ne mogu se otkrivati trećim licima“, stoji u odgovoru Olje Nešić Jovičić v.d. direktora kompanije „Orion Telekom“.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare