Nakon velikih problema koji su izazvali kašnjenja i otkazivanja letova na beogradskom aerodromu kojim na osnovu koncesionog ugovora upravlja francuska kompanija Vansi, u pružanje takozvanih zemaljskih usluga uključuje se i grčka kompanija "GoldAir Handling". Oni su za nekoliko pozicija, odnosno poslova na aerodromu, raspisali konkurs koji traje do 4. avgusta.
Angažovanje grčke firme dolazi u trenutku kada se beogradski aerodrom suočava sa velikim problemima poput kašnjenja letova, nedovoljnog broja osoblja, zagubljenog prtljaga…
Broj kompanija koje mogu da obavljaju poslove kao što su čekiranja putnika, pregled karata i pasoša, transport prtljaga itd bio je donedavno ograničen. Skidanje tog ograničenja tražio je aktuelni ministar građevinarstva Goran Vesić, a zahtev je u delo sproveo Direktorat za civilno vazduhoplovstvo. Tako sada te usluge na osnovu izdatih dozvola može da radi sedam kompanija. Među njima je i grčka „GoldAir Handling“.
Naime, ova kompanija registrovana je u Srbiji, a pozcije na koje se zainteresovani mogu prijaviti, tiču se opsluživanja putnika.
Otvorene su pozicije zamenika upravnika stanice, upravnika stanice, agenta za ček in, dežurnog služebnika za putnike i usluge rampe, kao i agneta za kontrolu rampe/tovara. Prema podacima iz APR-a, reč je o firmi koja je u Srbiji registrovana još 2018. godine. Sudeći prema finansijskom izveštaju iz 2022. nisu im baš „cvetale ruže“ jer su zabeležili gubitke.
Uprkos aktiviranju nove kompanije čini se da će najveći problem beogradskog aerodroma i dalje ostati otvoreno pitanje, jer se tražene pozicije ne tiču direktno putničkog prtljaga.
Prema pisanju portala „Tango six“kompanija „GoldAir“ nema dovoljnu opremu za otpremanje prtljaga, odnosno daleko je od raspoloživosti za korišćenje.
U jeku krize na beogradskom aerodromu, gde dnevno kasni i po nekoliko desetina letova, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je pojavu konkurencije čime bi trebalo da se poboljšaju usluge.
„Svaka avio-kompanija sama bira svog zemaljskog operatera, tako da verujem da će konkurencija pomoći Vansiju da bude uspešniji i popravi greške koje su posledice njihovog shvatanja da im niko ništa ne može pošto su monopolisti“ – naveo je Vesić.
Vesić se sve vreme inače poziva na odredbe koncesionog ugovora koji je i dalje poslovna tajna, te javnost nema uvid u sve detalje ugovora i uslove pod kojima je aerodrom dat na koncesiju.
Stručnjak za avionski saobraćaj Milan Kuč u izjavi za Novu kaže da efekti odluke Direktorata civilnog vazduhoplovstva još uvek nisu vidljivi.
Kaže i da je evidentno najveći problem to što nedostaje radne snage na tržištu generalno.
„U ovom trenutku ne viidm uopšte efekte ukidanje te zabrane. Dakle, sad nam tek predstoji postupak da novi hendler, odnosno subjekat koji će raditi postupak zemaljskog opsluživanja , počne da regrutuje kadrove i obezbedi sredstva i opremu“, napominje Kuč.
Dodaje i da novi hendler mora da ispunjava tehničke, tehneološke i određene finansijske uslove.
„Hendler mora da poseduje opremu da bi vršio prihvat recimo vazduhoplova. Sve to je jedan postupak koji traje i ovom trenutku još uvek nema efekata te odluke o ukidanju zabrane. Da li će oni biti pozitivni, to ćemo videti u narednom periodu, ali to svakako ne može biti tako brzo dok se ceo postupak ne završi“, zaključuje naš sagovornik.
Pored grčke kompanije „Goldair Handing SRB“, reč je i o firmama “Sky partner R.S.”, “Partner R.S.”, “Menzeis Aviation”, „Air Pink” i “Oki Air International”.
*****
BONUS VIDEO: Da li je ovo početak kraja divljim taksistima u Beogradu: Policija najavila pojačanu kontrolu na aerodromu